«Περί μετάδοσης»: Το πρώτο βιβλίο για τον κορονοϊό έρχεται από την Ιταλία

Το «Περί μετάδοσης» (εκδόσεις Πατάκη) μεταφράστηκε ταυτοχρόνως σε 26 γλώσσες

Η υγειονομική και οικονομική κρίση του κορονοϊού έχει πλέον το πρώτο της βιβλίο, το οποίο είναι από σήμερα Πέμπτη 9 Απριλίου διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά (εννοείται μέσω της παραγγελίας στα ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία εκδοτών και βιβλιοπωλών). Ο συγγραφέας, Πάολο Τζιορντάνο, κάθε άλλο παρά τυχαίο, είναι Ιταλός και έγραψε το «Περί μετάδοσης» («Nel contagio») μεταξύ 29 Φεβρουαρίου και 6 Μαρτίου στη Ρώμη, όταν η επίθεση του κορονοϊού είχε αρχίσει ήδη να δείχνει τα δόντια της στην Ευρώπη με πρώτο μεγάλο στόχο της την Ιταλία.

Το «Περί μετάδοσης» (εκδόσεις Πατάκη) μεταφράστηκε ταυτοχρόνως σε 26 γλώσσες (η ελληνική μετάφραση ανήκει στη Σώτη Τριανταφύλλου) και τα συγγραφικά δικαιώματα θα διατεθούν στις υγειονομικές μονάδες που αγωνίζονται καθημερινά σε όλο τον κόσμο για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Ο Τζορντάνο συνεργάζεται με την εφημερίδα Κοριέρε Ντελα Σέρα και το κείμενό του έχει τη ζωντάνια και την αμεσότητα του δημοσιογραφικού λόγου χωρίς να κρύβει τις λογοτεχνικές ικανότητες αλλά και την επιστημονική του κατάρτιση.

Ο Πάολο Tζορντάνο (Paolo Giordano) γεννήθηκε στο Τορίνο το 1982, σπούδασε Φυσική και έγινε διδάκτωρ στη Φυσική των Σωματιδίων, αλλά διεθνώς καθιερώθηκε με το μυθιστόρημά του «Η μοναξιά των πρώτων αριθμών», που πούλησε ένα εκατομμύριο αντίτυπα, μεταφράστηκε σε 30 γλώσσες και απέσπασε τα βραβεία Strega και Campiello.

Ένα από τα πρώτα ζητήματα που θέτει ο Τζορντάνο είναι η μοναξιά και η μελαγχολία του εγκλεισμού, που κάνει τους ανθρώπους να ασφυκτιούν μέσα στα σπίτια τους και να αισθάνονται εύλογη δυσφορία για τον περιορισμό τους. Ο ιός, όμως, δεν παίζει με κανέναν, σπεύδει να διευκρινίσει ο Τζορντάνο, και επικαλείται γι’ αυτό κάτι το οποίο έχει σχέση όχι μόνο με τις σπουδές του, αλλά και με τη λογοτεχνική του δουλειά – τα μαθηματικά:

«Η μόλυνση, ως αφηρημένη έννοια και σε ψυχρά μαθηματικά, είναι ένα μεγάλο παιχνίδι. Ένα νοσηρό παιχνίδι, παρ’ όλα αυτά ένα παιχνίδι, με τους κανόνες του, τις στρατηγικές του, τους στόχους του (το πώς να μην αρρωστήσουμε) και προφανώς τους παίκτες του, εμάς. Είναι ένα παιχνίδι που θα μπορούσαμε να ονομάσουμε »το δίλημμα της καραντίνας»». Στην πραγματικότητα, βεβαίως, δεν υπάρχει δίλημμα, αλλά μία και μοναδική επιλογή: να μείνουμε μέσα μέχρι να χαράξει το πρώτο ελπιδοφόρο φως. Αυτό μας λέει και η σκληρή λογική των μαθηματικών: «Τα μαθηματικά δεν δείχνουν ποτέ ιδιαίτερη λεπταισθησία. Αποδίδουν αριθμητικές τιμές στην επιλογή του κάθε καλεσμένου, τις ταξινομούν σε έναν πίνακα και παρατηρούν τι συμβαίνει από τετραγωνάκι σε τετραγωνάκι. Ποιος χάνει, ποιος κερδίζει. Στη συνέχεια, μας παρουσιάζουν ένα κάθε άλλο παρά διαισθητικό αποτέλεσμα: η καλύτερη επιλογή δεν είναι εκείνη που κάνουμε με μοναδικό κριτήριο το προσωπικό μας κέρδος. Κάνουμε την καλύτερη επιλογή όταν λαμβάνουμε υπόψη τόσο το κέρδος μας όσο και το κέρδος όλων των ανθρώπων γύρω μας. Εν συντομία: Σόρι, παιδιά, το πάρτι αναβάλλεται επ’ αόριστον».

Ο Τζορντάνο δεν περιορίζεται στην επισήμανση των κινδύνων της μόλυνσης: μιλάει για τους οικονομικούς και τους ταξικούς περιορισμούς που ισχύουν για κάθε προσπάθεια και μέτρο προφύλαξης (αλλιώς προστατεύονται οι ευημερούντες και αλλιώς εκτίθενται οι παρεμποδισμένοι και οι αδύναμοι) και τονίζει τον ρόλο της παγκοσμιοποίησης σε πανδημίες όπως ο κορονοϊός, αναφέρει το σχετικό δημοσίευμα του Αθηναϊκού Πρακτορείου. Πανδημίες βασάνιζαν ανέκαθεν την ανθρωπότητα, αλλά η εποχή μας μοιάζει ιδιαιτέρως ευάλωτη τόσο ως προς την ταχύτητα και τον ρυθμό της μετάδοσης όσο και ως προς το μέγεθος της εξάπλωσής τους. Οι ιοί ταξιδεύουν στις ημέρες μας με το αεροπλάνο και κανένας δεν είναι σε θέση να τους βάλει φρένο. Κι επειδή τα όσα λέγονται και γράφονται, παγκοσμίως και εν Ελλάδι, για ιούς οι οποίοι παρήχθησαν σε ερευνητικά εργαστήρια, και οι οποίοι για κάποιους λόγους (περισσότερο ή λιγότερο συνωμοσιολογικούς) ξέφυγαν από αυτά, ανήκουν στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας, ο Τζορντάνο υπενθυμίζει τις σοβαρές οικολογικές διαταραχές που υπέστη ο πλανήτης τις τελευταίες δεκαετίες.Κ Ο ιός, ο οποιοσδήποτε ιός, δεν χρειάζεται να κατασκευαστεί σε εργαστήριο. Η φυσική διαταραχή, η οποιαδήποτε διαταραχή, φτάνει για να τον εκθρέψει και να τον στρέψει ασυγκράτητο εναντίον μας.

 

 

Tags:

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ads

You May Also Like

Απεβίωσε, σε ηλικία 73 ετών, ο σκηνοθέτης και συγγραφέας Γιώργος Καρυπίδης

Ο Γιώργος Καρυπίδης εργάστηκε ως σκηνοθέτης ντοκιμαντέρ στο Βερολίνο (SFB). Σκηνοθέτησε γύρω στα 100 ...

Πέθανε ο εκδότης Κυριάκος Παπαδόπουλος

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του εκδοτικού οίκου, ο εκδότης έφυγε από τη ζωή το ...

Γιώργος Σακελλαρίδης “Μπαλόνι, σ’ αγαπώ!”

Από τις Εκδόσεις Διάπλαση κυκλοφορεί η νέα συλλογή έµµετρων μουσικών παραµυθιών  με τίτλο «Μπαλόνι ...

«Ζάκυνθος» Ένα βιβλίο λεύκωμα της Διονυσίας Πόθου-Αλεξιάδη

ΖΑΚΥΝΘΟΣ Ένα Φωτογραφικό οδοιπορικό-Λεύκωμα της Διονυσία Πόθου – Αλεξιάδη         Η ...

Πέθανε ο λογοτέχνης Γιώργος Σκούρτης

Πολλές φορές κάνω πικρό χιούμορ με τους φίλους μου, ότι διανύουμε την εποχή που ...

15 μεγάλα γεγονότα από Marvel και DC Comics που θα δούμε στις αρχές του 2019

Marvel και DC έχουν κυκλοφορήσει τον κατάλογό τους για τον Φεβρουάριο του 2019 με ...