To Bourse de Commerce του Παρισιού είναι ένα από τα πιο πολυαναμενόμενα νέα μουσεία του 2020

Το ιστορικό κτίριο ανασχεδιάστηκε από τον Ιάπωνα αρχιτέκτονα Tadao Ando

Ο Ιάπωνας αρχιτέκτονας Τadao Αndo παρουσίασε φιλόδοξα σχέδια για τη μετατροπή του εμπορικού χρηματιστηρίου του Παρισιού σε μουσείο του επιχειρηματία και συλλέκτη τέχνης François Pinault. Ως μέρος του έργου, ο οποίος έχει σχεδιάσει έναν κεντρικό κύλινδρο που θα εισαχθεί στην υπάρχουσα δομή, σχηματίζοντας έναν νέο εκθεσιακό χώρο. Tο υπόλοιπο κτίριο, συμπεριλαμβανομένου του θόλου, το οποίο αναγράφεται ως ιστορικό μνημείο, θα αποκατασταθεί πλήρως και θα τροποποιηθεί.

Σε κεντρική τοποθεσία στο 1ο διαμέρισμα του Παρισιού, το χρηματιστήριο έχει ένα κυκλικό σχέδιο με μια ροτόντα στο κέντρο του. Ο κύλινδρος από σκυρόδεμα του Ando έχει τη μορφή ενός τοίχου ύψους εννέα μέτρων που θα έχει διάμετρο 30 μέτρων. Τέσσερα πανομοιότυπα ανοίγματα θα παρέχουν πρόσβαση και θα επιτρέπουν στο φυσικό φως να φωτίζει τον χώρο. «Αυτός ο κύλινδρος θα διαμορφώσει τον κεντρικό εκθεσιακό χώρο κάτω από τον τρούλο και θα περικλείσει το αίθριο και το φουαγιέ κάτω από το έδαφος» εξηγεί ο Ando.

Η παρέμβαση -που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τους niney & marca architectes και τον Pierre-Antoine Gatier- δημιουργεί επίσης έναν νέο διάδρομο μεταξύ του εξωτερικού του κυλίνδρου και της υπάρχουσας εσωτερικής πρόσοψης. Εδώ, τα νέα κλιμακοστάσια και οι διάδρομοι θα εξασφαλίσουν ότι οι επισκέπτες μπορούν να έχουν πρόσβαση στο σύνολο του κτιρίου, συμπεριλαμβανομένων πολλών εγκαταστάσεων που βρίσκονται κάτω από τον βαθμό. Το αμφιθέατρο 300 θέσεων θα παράσχει μια ρύθμιση για προβολές, συνέδρια και συναυλίες, ενώ ένα θέατρο θα φιλοξενεί εγκαταστάσεις βίντεο και πιο πειραματικές επιδόσεις.

Απευθυνόμενος στη Γαλλία, τη χώρα της τέχνης και της κουλτούρας ο αρχιτέκτονας Tadao Ando υποστηρίζει τα εξής:

«Πρόκειται για θλιβερές περιόδους στην Ευρώπη. Τα επαναλαμβανόμενα τρομοκρατικά επεισόδια και η απόσυρση του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ πυροδότησαν ανησυχία για το τι φέρνει το μέλλον και οι χώρες και οι λαοί φαίνεται να μην είναι σίγουροι για την ταυτότητά τους. Σ’ αυτές τις περιστάσεις ο François Pinault ξεκίνησε μια νέα επιχείρηση στο Παρίσι: το Bourse de Commerce. Πρόκειται για ένα έργο που καλεί τους ανθρώπους να ανακαλέσουν την περήφανη ταυτότητα της Γαλλίας ως χώρα του πολιτισμού και της τέχνης και να ανανεώσουν τις ελπίδες τους για το μέλλον. Αισθάνομαι πραγματικά τιμή να μπορέσω να υπηρετήσω ως αρχιτέκτονας ενός τέτοιου έργου. Είχα τη χαρά να συμμετάσχω σε ένα προηγούμενο, σημαντικό έργο του κ. Pinault: το Punta della Dogana στη Βενετία της Ιταλίας. Επιφορτισμένος με το καθήκον να δώσω στο ιστορικό τελωνείο μια νέα ζωή ως μουσείο τέχνης, πρότεινα να εισαγάγω τα αρχιτεκτονικά στοιχεία σαν το μέσο για την προτροπή του διαλόγου μεταξύ παλαιού και νέου.

Αυτή η ιδέα συνοψίζεται από τον κεντρικό χώρο, τον κύριο χώρο της γκαλερί που εντάσσεται σε ένα τετράγωνο σχέδιο, το οποίο έχω ενσωματώσει στην καρδιά του κτιρίου. Το Bourse de Commerce είναι επίσης ένα εξαιρετικό ιστορικό κτίσμα. Δημιουργώντας νέους χώρους μέσα σε αυτό, σεβόμενοι τις αναμνήσεις της πόλης που χαράχτηκαν στους τοίχους της, θα μεταμορφώσω ολόκληρο το εσωτερικό του κτιρίου σε ένα μέρος για τη σύγχρονη τέχνη. Το θέμα εδώ είναι για άλλη μια φορά η δημιουργία ενός κτιρίου που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και το μέλλον. Το Bourse de Commerce έχει ένα κυκλικό σχέδιο με μια εικονική ροτόντα στο κέντρο του. Ο χώρος θα αναδιαμορφωθεί με την τοποθέτηση ενός κυλίνδρου διαμέτρου τριάντα μέτρων, σχηματισμένου από έναν τσιμεντένιο τοίχο ύψους περίπου 9 μέτρων.

Αυτός ο κύλινδρος θα διαμορφωθεί στον κεντρικό εκθεσιακό χώρο κάτω από τον τρούλο και θα περιβάλλει το αίθριο και το φουαγιέ κάτω από το έδαφος. Ένας νέος διάδρομος θα ανεγερθεί επίσης μεταξύ του εξωτερικού του κυλίνδρου και της εσωτερικής πρόσοψης που σχεδιάστηκε από το Blondel. Αυτό το μέρος, που περιλαμβάνει πεζοδρόμια και σκάλες που κινούνται κατά μήκος των κυκλικών τοίχων, θα διαμορφώσει τη ζώνη κυκλοφορίας, η οποία θα παρέχει πρόσβαση στα δύο επίπεδα εκθεσιακών χώρων που περιβάλλουν τη ροτόντα και στο αίθριο στο υπόγειο επίπεδο. Ελπίζω ότι η στρωματοποίηση της ροτόντας και του κυλίνδρου -του παλιού και του νέου- θα δημιουργήσει μια σειρά ακόμη πιο ισχυρών και ποικίλων χώρων και θα δημιουργήσει έναν ζωντανό τόπο κατάλληλο για την υποστήριξη του πολιτισμού της πόλης για την επόμενη γενιά».

Tags:

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ads

You May Also Like

Το «τελευταίο αντίο» στον μεγάλο μουσικοσυνθέτη Γιάννη Σπανό

Πλήθος κόσμου έδωσε το παρών στον Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στο Κιάτο, όπου ...

Ο Sivert Hoyem τραγουδά Χριστουγεννιάτικα κάλαντα Mary’s Boy Child

To τραγούδι γράφτηκε το 1956 από τον Jester Hairston και η πρώτη του ηχογραφημένη ...

Η φιλαρμονική ορχήστρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Ενα αφιέρωμα στον κρητικής καταγωγής, κορυφαίο ελληνοαμερικανό συνθέτη Γιώργο Τσοντάκη. Την Δευτέρα 14 Ιανουαρίου και ...

Billie Eilish “bury a friend”

Από το νέο album ‘WHEN WE ALL FALL ASLEEP, WHERE DO WE GO?’  που κυκλοφορεί στις 29 ...

Έκθεση για τη ζωή και το στιλ της Amy Winehouse στο Μουσείο Grammy

Τη σύντομη αλλά αξιομνημόνευτη καριέρα της Amy Winehouse, τις μεγαλύτερες επιρροές της και τα ενδύματα που ...