Μια από τις σημαντικότερες visual asrtists της εποχής μας, η Αργεντινή street artist Ταμάρα Ντζούροβιτς (Tamara Djurovic), γνωστή για τον ποιητικό φεμινισμό της, έφυγε από τη ζωή το πρωί της 19ης Νοεμβρίου, στο σπίτι της στην Βαλένθια. Αφησε πίσω της μια σπουδαία καλλιτεχνική κληρονομιά
Η Hyuro -το καλλιτεχνικό ψευδώνυμό της- συχνά απεικόνιζε γυναίκες που αγωνίζονται, και μάλιστα για την καθημερινή ζωή τους.
Τα τελευταία 10 χρόνια ταξίδευε, και οι μεγάλης κλίμακας τοιχογραφίες της κοσμούν διάφορες σημεία του κόσμου, από τη Βραζιλία, την Ιταλία, την Ισπανία, το Βέλγιο, τις ΗΠΑ, την Ολλανδία, το Μαρόκο και την Τυνησία.
Σημαντικό είναι να πούμε πως στη Βαλένθια εξέλιξε το πιο σημαντικό μέρος της καριέρας της. Αν και πολλά από τα έργα της έχουν ξεθωριάσει με το πέρασμα των χρόνων, μπορούμε ακόμα να βρούμε κάποια στο κέντρο της πόλης, στους τοίχους οικοπέδων και σε τοίχους εγκαταλελειμμένων κτιρίων.
Τρεις από τις πιο εμβληματικές τοιχογραφίες της πόλης είναι: ο φόρος τιμής στην Τζέιν Τζέικομπς που φιλοτέχνησε το 2019 στη συνοικία Κάρμεν, η συμμετοχή της στο πρότζεκτ «Sense Murs» στη συνοικία Λα Πούντα, με τη γιγαντιαία γυναικεία φιγούρα που υπερασπίζεται ένα περιβόλι με ντομάτες και η παρέμβασή της στην πρόσοψη του κτιρίου La Base, στη μαρίνα, όπου παρουσίασε μια από τις πιο γνωστές σκηνές της πλήθους.
Η δουλειά της Hyuro ήταν βαθυστόχαστη και πολύ προσωπική.
Το μυαλό της ήταν τα χέρια της και η ζωγραφική της ήταν ένα δώρο για τους δρόμους της πόλης.
Οι τοιχογραφίες της ξεχωρίζουν για την εσωτερική δύναμη που αποτυπώνουν τις γυναίκες, μερικές φορές χωρίς πρόσωπο, που αγωνίζονται στην καθημερινότητά τους.
Show Comments