«TALKINGHEADS»του ALANBENNETT, στο Θέατρο 104 [κριτική]

«Η πραγματική μοναξιά δεν περιορίζεται απαραίτητα στο όταν είσαι μόνος»

Υπάρχουν οι περιπτώσεις που όταν πας θέατρο να δεις μία παράσταση έχεις μία προαίσθηση ότι πιθανότατα κάτι καλό θα δεις. Έτσι, επειδή κάτι διάβασες για το έργο, τους συντελεστές, κάποιος σου είπε κάτι.

Του Θανάση Σταυρόπουλου

Μπορεί και κανείς όμως. Έρχεται όμως εκείνη η στιγμή που στέκεσαι στην είσοδο ακόμα του θεάτρου, χωρίς να έχεις βγάλει ούτε καν εισιτήριο και μία θετική αύρα σε κατακλύζει. Λίγο υποψιασμένος να είσαι, λίγο οι κεραίες σου να είναι σηκωμένες, πιάνεις τα κύματα που εκπέμπονται από τον χώρο. Από τη σημαντικότητα και την ουσιαστικότητα του Λόγου που θα ειπωθεί.

«Η πραγματική μοναξιά δεν περιορίζεται απαραίτητα στο όταν είσαι μόνος». Τσαρλς Μπουκόφσκι, 1920-1994, Αμερικανός συγγραφέας

Θέατρο λοιπόν. Θέατρο 104 και TALKINGHEADS. Μικρή παραγωγή, τεράστια επικοινωνία με το κοινό. Να αρχίσω με την είσοδο μου στην αίθουσα. Επί σκηνής ένα τεράστιο κουτί στη μέση. Χμ, ενδιαφέρον. Μέχρι πού και κυρίως για πόσο όμως θα κρατήσει στις θέσεις του τον κόσμο αυτός ο όγκος; Αυτός ο σκούρος όγκος, το κουτί, είναι ο δεύτερος ηθοποιός επί σκηνής. Σημαντικότατη σύλληψη του σκηνοθέτη Βαγγέλη Παπαδάκη και εκπληκτική η λειτουργικότητα του, έτσι όπως το σχεδίασε η Αλεξία Θεοδωράκη που επιμελήθηκε υπέροχα τα σκηνικά και κουστούμια. Κρατήστε αυτό το κουτί για λίγο αργότερα γιατί κρύβει εκπλήξεις αφάνταστης ερμηνευτικής γκάμας.

Η παράσταση παρουσιάζει τους τρεις από τους τέσσερεις μονόλογους του Άλαν Μπέννετ, και συγκεκριμένα τους: «ΠΑΤΑΤΑΚΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΖΑΧΑΡΗ», «ΚΡΕΒΑΤΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΦΑΚΕΣ» και το «ΜΙΑ ΚΥΡΙΑ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ». Καταπιάνεται με ανθρώπινες συμπεριφορές βαθιά μοναχικές και αδιέξοδες. Φαινομενικά γιατί πάντα υπάρχει μία χαραμάδα να εισχωρήσει λίγο φως. Και αυτό το ελάχιστο, το μηδαμινό φως, το είδε ο Βαγγέλης Παπαδάκης και το άπλωσε μέσα σε όλη την αίθουσα, οδηγώντας σκηνοθετικά την Πηνελόπη Σταυροπούλου.Ευφυέστατη η σύλληψή του και η σκηνοθετική του καθοδήγηση. Ακόμα και οι ενδιάμεσες στάσεις των μονολόγων, τις αναγκαστικές αλλαγές από κείμενο σε κείμενο, τις σκηνοθέτησε λες και ο συγγραφέας να τις είχε ήδη εντάξει στο κείμενό του. Η ευαισθησία του ήταν παρούσα παντού και κυρίως στον τρόπο που δίδαξε τα κείμενα στην Πηνελόπη Σταυροπούλου. Μόνο ένας άνθρωπος απόλυτα ο ίδιος «γυμνός και αληθής» θα μπορούσε να κατανοήσει και να παρουσιάσει με τόσο ειλικρίνεια αυτά τα κείμενα.Κάθε ένας μονόλογος μία ανθρώπινη ανατομία. Η Πηνελόπη Σταυροπούλου έπιασε έναν-έναν τους ρόλους του Γκράχαμ αρχικά, της Σούζαν και της Αϊρήν κατόπιν, και τους έγδυσε κυριολεκτικώς μπροστά στα μάτια μας, αφήνοντας ένα σπάσιμο στην άκρη των χειλιών της. Με το γλυκόπικρο χιούμορ του συγγραφέα ως όπλο της, μας τους παρουσίασε τόσο διεξοδικά, τόσο εμπεριστατωμένα ιδιαίτερα στον ρόλο του Γκράχαμ είχε ένα εκπληκτικό μέτρο και σαφήνεια ούσα γυναίκα που υποδυόταν έναν άντρα, που ειλικρινά αυτή η παράσταση κάλλιστα θα μπορούσε να θεωρηθεί ως μια κοινωνιολογική, ψυχολογική προσέγγιση της κοινωνίας μας και να διδάσκεται σε φοιτητές. Μία καταπληκτική ηθοποιός που νομίζω ότι θα πρέπει να ταξιδέψει την παράσταση αυτή μακριά και να την απολαύσουν παντού. Επανέρχομαι τώρα στο σκηνικό και στο κουτί. Τετράγωνο, κύβος, με την μπροστά του μονόπλευρα προς το κοινό, λειτουργική. Χωρισμένη σε εννέα κομμάτια. Μία τρίλιζα σταδιακά ανοίγει και κλείνει τα εννέα κομμάτια της μπροστά μας.  Κάθε φορά που η Πηνελόπη Σταυροπούλου, σε κάποιον από τους τρεις μονολόγους, ανοίγει ή κλείνει ένα «παράθυρο», ανοίγει ή κλείνει έναν ολόκληρο κόσμο. Του ήρωά της αλλά πρωτίστως δικό μας. Και από αυτά τα παραθύρια του κουτιού μπαίνει το φως. Μαζί με τη μοναξιά των ηρώων, την απελπισία τους, τα αδιέξοδά τους, τους φόβους και τις αναζητήσεις τους εισέρχεται δειλά-δειλά μία ελπίδα. Η υποκριτική ικανότητα της, η τόσο ανεπαίσθητη ακροβατική ευαισθησία της από ρόλο σε ρόλο, νομίζω ότι δημιουργούν έναν καμβά υπέροχων και συγκινητικών ψυχολογικών εκφάνσεων. Η μουσική από τη Σίσσυ Βλαχογιάννη όπως και ο σχεδιασμός των φώτων από τον Αλέξανδρο Αλεξάνδρου έντυσαν την παράσταση μοναδικά και της έδωσαν την ώθηση που χρειαζόταν για αν απογειωθεί.

Νομίζω ότι μόνο κερδισμένος μπορεί να βγει ένας θεατής βλέποντας μία παράσταση όπως αυτή. Η χρησιμότητά της, η απόλυτα επίκαιρη ματιά της θα σας δώσει αυτό το στοιχείο που είναι απαραίτητο για να σας χαρίσει ένα ολόκληρο απόγευμα ή βράδυ περνώντας με συντροφιά συζητώντας για ένα θέαμα/θέμα που μόλις απολαύσατε.

Υπόθεση:

Ο Γκράχαμ, ένας μεσήλικας που ζει συντροφιά με την πληθωρική μητέρα του, η Σούζαν, παντρεμένη με τον γόη εφημέριο της ενορίας, και η Αϊρήν, μια μπριόζα “κυρία των γραμμάτων”, είναι οι ήρωες του έργου του βραβευμένου Βρετανού δημιουργού Άλαν Μπένετ «Talking Heads», που θα παρουσιαστεί σε μετάφραση Ερρίκου Μπελιέ και σκηνοθεσία Βαγγέλη Παπαδάκη.

«Talking Heads»: Τρείς Μονόλογοι
Η Πηνελόπη Σταυροπούλου ερμηνεύει τους τρεις ρόλους, τον μεσήλικα Γκράχαμ στον μονόλογο «Πατατάκι μέσα στη ζάχαρη», την αλκοολική Σούζαν στο «Κρεβάτι ανάμεσα στις φακές» και Αϊρήν στον μονόλογο «Μία κυρία των γραμμάτων». Μονόλογοι ανθρώπων της μεσοαστικής ή μικροαστικής τάξης που, για κάποιο ιδιαίτερο λόγο καθένας, βρίσκονται σε προσωπικό αδιέξοδο. Ένα σύγχρονο κοινωνικό μωσαϊκό.

Μετά την επιτυχημένη θεατρική διασκευή “Μια πορνογραφική σχέση” του Φιλίπ Μπλασμπάντ στο Από Μηχανής θέατρο και την πιο πρόσφατη σκηνοθετική δουλειά του “Το Κτήνος στο Φεγγάρι” στο θέατρο Σημείο με τον Κώστα Αρζόγλου, ο Βαγγέλης Παπαδάκης σκηνοθετεί 3 μονολόγους του Άλαν Μπένετ.

Ταυτότητα παράστασης

«Talking Heads»
του Άλαν Μπένετ
Τρείς Μονόλογοι: «Πατατάκι μέσα στη ζάχαρη», «Κρεβάτι ανάμεσα στις φακές», «Μία κυρία των γραμμάτων»
Μετάφραση: Ερρίκος Μπελιές
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Παπαδάκης
Μουσική: Σίσσυ Βλαχογιάννη
Σκηνικά- Κοστούμια: Αλεξία Θεοδωράκη
Φωτογραφίες Αφίσας: Τάσος Βρεττός
Μακιγιάζ: Αχιλλέας Χαρίτος
Τους τρεις ρόλους ερμηνεύει η Πηνελόπη Σταυροπούλου

Διεύθυνση παραγωγής: Πηνελόπη Σταυροπούλου
Δημόσιες σχέσεις: Μαριάννα Παπάκη

Παραστάσεις:
Παρασκευή ώρα 21:15
Σάββατο ώρα 18:30
Κυριακή ώρα 18:30

Διάρκεια παράστασης: 95 λεπτά περίπου
Τιμές εισιτηρίων:
12 ευρώ, 10 ευρώ (φοιτητικό, συνταξιούχων), 8 ευρώ (άνεργοι, ατέλειες)
Ομαδικά Εισιτήρια (άνω των 10 ατόμων): 8 ευρώ

Προπώληση Εισιτηρίων:
στο Viva και στο ταμείο του Θεάτρου 104 (τηλ: 2103455020)

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook καθώς και στο Twitter και LinkedIn για να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας και να μάς δώσετε κουράγιο να συνεχίζουμε… Αν σας αρέσει η προσπάθειά μας προτείνετε το newslink.gr και στους φίλους σας. 

Διαβάστε, επίσης:Τάκης Χρυσικάκος: «Διορθώνω συναισθηματικές μου εκκρεμότητες…»

 

 

Tags:

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ads

You May Also Like

Ο Δημήτρης Αλεξανδρίδης και η Σμαράγδα Βαγγελή συνεχίζουν στο Jazz Point

Μετά τη sold out εμφάνισή τους στο JAZZPOiNT στις 23 Δεκεμβρίου, ο Δημήτρης Αλεξανδρίδης ...

Survivor Ελλάδα – Τουρκία: Ποιοι είναι οι δώδεκα παίκτες της ελληνικής ομάδας;

Το Survivor επιστρέφει απόψε στους τηλεοπτικούς μας δέκτες στις 21:00 στον ΣΚΑΙ. Εσείς έχετε ...

TO VIDEO CLIP ΤΟΥ ‘HEAVEN’, ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ.

 Πρίν λίγο καιρό κυκλοφόρησε το ‘ΤΙΜ’, το νέο άλμπουμ του πασίγνωστου Dj και παραγωγού Avicii που δυστυχώς απεβίωσε τον προηγούμενο χρόνο, αφήνοντας όμως πίσω ...