Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αποκατάστασης του τάφου του Τουταγχαμών

Το μεγαλύτερο διάστημα που γίνονταν οι εργασίες αποκατάστασης, το μνημείο ήταν ανοιχτό στο κοινό

Έπειτα από σχεδόν δέκα χρόνια ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αποκατάστασης στον τάφο του Φαραώ της Αιγύπτου, Τουταγχαμών.

Το έργο της αποκατάστασης -το οποίο ήταν μία κοινή πρωτοβουλία του Ινστιτούτου Προστασίας Getty, με έδρα το Λος Άντζελες, και του αιγυπτιακού υπουργείου Αρχαιοτήτων- περιελάμβανε τη σταθεροποίηση των τοιχογραφιών που διακοσμούν τον τάφο, καθώς και ένα νέο σύστημα εξαερισμού που θα περιορίσει τη φθορά του μνημείου στο μέλλον.

«Η συντήρηση και η διατήρηση είναι σημαντική για το μέλλον, ώστε να επιζήσει για πάντα αυτή η κληρονομία και αυτός ο μεγάλος πολιτισμός», δήλωσε ο Ζαχί Αουάς, αιγυπτιολόγος και πρώην υπουργός Αρχαιοτήτων της Αιγύπτου.

Ο Τουταγχαμών γεννήθηκε κατά την περίοδο του Νέου Βασιλείου της Αιγύπτου, περίπου το 1341 π. Χ..

Έγινε βασιλιάς της Αιγύπτου σε ηλικία 9 ετών και πέθανε πριν συμπληρώσει 20 χρόνια ζωής.

Ο τάφος του ανακαλύφθηκε το 1922 από τον Βρετανό αρχαιολόγο Χάουαρντ Κάρτερ.

Αυτό που έκανε μεγάλη εντύπωση, τότε, ήταν πως βρέθηκε ασύλητος.

Σε αντίθεση με άλλους τάφους στην Κοιλάδα των Βασιλέων, που έγιναν στόχος των τυμβωρύχων στην αρχαιότητα, ο τάφος του Τουταγχαμών βρέθηκε άθικτος.

Φαίνεται πως η πρόσβαση για τους τυμβωρύχους ήταν δύσκολη εξαιτίας της λάσπης και των βράχων που εμποδίζουν την είσοδο.

Η ομάδα του Κάρτερ αφαίρεσε πολλά αντικείμενα από το μνημείο, μέσα σε μια δεκαετία.

Ο τάφος είναι ένα πολύ δημοφιλές τουριστικό αξιοθέατο, όμως, οι πάρα πολλοί επισκέπτες έφεραν μαζί τους και σκόνη.

Αυτό, μαζί με τις αλλαγές στα επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, απειλούσαν το ευαίσθητο περιβάλλον εντός του τάφου.

Οι εργασίες αποκατάστασης περιελάμβαναν και έρευνα στα μυστηριώδη καφέ σημάδια πάνω στις τοιχογραφίες, για τα οποία υπήρχε η υποψία πως αναπτύσσονταν σαν μύκητες.

Οι ειδικοί επιβεβαίωσαν πως πρόκειται για μικροοργανισμούς, οι οποίοι είναι όμως νεκροί εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα, και δεν έχουν εξαπλωθεί από τότε που ο Κάρτερ άνοιξε τον τάφο, το 1922.

Επιπλέον, οι μικροοργανισμοί είχαν αναπτυχθεί πάνω στο στρώμα χρώματος, επομένως δε θα μπορούσαν να αφαιρεθούν από τις τοιχογραφίες χωρίς να προκληθεί ζημιά.

Το μεγαλύτερο διάστημα που γίνονταν οι εργασίες αποκατάστασης, το μνημείο ήταν ανοιχτό στο κοινό.

Εκεί βρίσκονται ακόμα κάποια από τα αυθεντικά αντικείμενα που βρέθηκαν το 1922, καθώς και η μούμια του Τουταγχαμών.

Διαβάστε, επίσης:Οι αρχαιολόγοι βρήκαν στην Πομπηία καλά διατηρημένο άλογο που φορούσε την ιπποσκευή του

Tags:

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ads

You May Also Like

Mουσικοποιητική βραδιά με τίτλο «Με τη γραφίδα των ποιητών»

Ο Όμιλος για την UNESCO Τεχνών, Λόγου & Επιστημών Ελλάδος, σε συνεργασία με τις ...

Η Φωτεινής Βελεσιώτου στο Μύλος Club στις 27/12/08

Η χειμερινή περιοδεία της Φωτεινής Βελεσιώτου άρχισε από το Γυάλινο Μουσικό Θέατρο στην Αθήνα ...

Η «Πολυξένη, μια ιστορία από την Πόλη» της Δώρας Μασκλαβάνου στη Δροσιά

Στα πλαίσια του Προγράμματος «Ημέρες Κινηματογράφου» η Ομάδα Πολιτισμού της Δ.Κ. Δροσιάς του Δήμου ...

<<Σκιές πολέμου>> της Μαρίνας Σωτηροπούλου

Στο θέατρο Studio Κυψέλης παρουσιάζεται ,το πρωτοεμφανιζόμενο θεατρικό έργο της Μαρίνας Σωτηροπούλου <<Σκιές Πολέμου>>, ...

«Κούκλες» – Βασισμένο στο Κουκλόσπιτο του Χένρικ Ίψεν από τον Νικόλαο Ανδρουλάκη

Ένα κουκλόσπιτο. Δέκα γυναίκες. Ένας χορός κέρινων ομοιωμάτων. Ή αμαζόνων σε εγρήγορση. Όλες νεαρές. ...

Το έργο της Κατρίν Μπεναμού «Άνα ή το Πανέξυπνο Κορίτσι», για 1η φορά στην Ελλάδα

Ο Πολυχώρος VAULT παρουσιάζει για 1η φορά στην Ελλάδα, το έργο της Κατρίν Μπεναμού «Άνα ή το Πανέξυπνο Κορίτσι» σε μετάφραση Άννας Δαμιανίδη – ...