Μάρα Δαμουσλή: » Ήθελα πάντα να ασχοληθώ με τη μουσική και να γίνω χορεύτρια»

Η προσωπική και η δημόσια ζωή είναι μια συνεχής διελκυστίνδα, είτε είσαι η Δαρμουσλή είτε η Μάρα από τα Σούρμενα

Στο Χυτήριο στον κήπο κάτω από τον καλοκαιρινό Αττικό ουρανό, έρχεται η κοινωνική σάτιρα ΑΡΚΑΣ «ΖΩΗ ΜΕΤΑ ΧΑΜΗΛΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ» από τις 22 Ιουνίου και κάθε Σαββατοκύριακο έως και το τέλος Ιουλίου.

Του Νίκου Κολίτση 

Στη “Ζωή Μετά Χαμηλών Πτήσεων”, τα κείμενα και οι χαρακτήρες του αγαπημένου σκιτσογράφου ζωντανεύουν, σχολιάζοντας με λιτό αλλά καυστικό τρόπο την καθημερινότητα του σύγχρονου Έλληνα, τις ανθρώπινες σχέσεις, τους φόβους, τους πόθους και τις μεταφυσικές του ανησυχίες. Μια παράσταση που απευθύνεται με τόλμη σε όλους όσοι αγαπούν τον ΑΡΚΑ και δε φοβούνται να κοιτάξουν με σαρκασμό το πρόσωπό τους στον καθρέφτη.

 

 «Ζωή μετά χαμηλών πτήσεων» του ΑΡΚΑ. Πώς θα χαρακτήριζε τη ζωή σας μέχρι σήμερα ο…. ίδιος ο Αρκάς, με τους επιπρόσθετους ρόλους της ηθοποιού και της μητέρας, αν του δινόταν η ευκαιρία και πώς θα τη χαρακτηρίζατε εσείς η ίδια;

Λίγο από Χαμηλές Πτήσεις, λίγο από Μαλλί με Μαλλί, και καθόλου από Σόου Μπίζνες..ευτυχώς!

Τα τελευταία χρόνια ο ΑΡΚΑΣ, στα σκίτσα και τις γελοιογραφίες του, ενσωματώνει μια συγκεκριμένη πολιτική ιδεολογική κατεύθυνση, δεχόμενος αρνητική κριτική και από ανθρώπους του πολιτισμού και της τέχνης. Ποιο είναι το δικό σας σχόλιο, αναφορικά με αυτό;

Κατά τη γνώμη μου, ένας επίκαιρος σκιτσογράφος οφείλει να σχολιάζει το σήμερα και τους ανθρώπους που είναι στα «πράγματα». Φυσικό είναι να μην αρέσει σε όλους. Το έργο του όμως είναι επίσης πολύ μεγάλο στο σύνολό του και αδιαμφισβήτητα διαχρονικό και αυτό μπορεί να συμβεί μόνο όταν βασικό υλικό του είναι η αλήθεια. Στη θεατρική μεταφορά αποσπασμάτων του έργου του, ο πυρήνας και άξονας είναι ο άνθρωπος, με τα στραβά του, τις ατυχίες του, τις ανησυχίες, τα πάθη του, δοσμένα απλά, σκληρά και χωρίς αμπαλάζ.

Θα ήταν διαφορετική η πορεία σας στην υποκριτική και στο θέατρο, αν δεν είχατε περάσει από το χώρο του modeling; Έχετε νιώσει ρατσισμό και την ανάγκη συνεχώς ν’ αποδεικνύετε ότι η ομορφιά δεν είναι το διαβατήριό σας για όλα ή το έχετε ξεπεράσει στο πέρασμα των χρόνων;

Πιθανόν να είχα ασχοληθεί περισσότερο με τη μουσική και να γινόμουν χορεύτρια, πάντα το ήθελα. Αλλά επειδή είμαι από μόνη μου πειθαρχημένη και αυστηρή με τον εαυτό μου, δεν άντεχα τις σκληροπυρηνικές δασκάλες χορού. Μου έβγαζαν όλη την αντιεξουσιαστική επανάσταση ..δικό μου το μαστίγιο στη δική μου πλάτη. Ρατσισμό έχω νιώσει περισσότερο ως ελληνίδα μοντέλο στο εξωτερικό, δηλαδή πιθανή τεμπέλα, παρά ως μοντέλο, στο θέατρο. Πάντως η «εμφάνιση», όπως και η σωματικότητα, η φωνή, δεν παύει να είναι εργαλείο για τη δουλειά. Απλώς είναι το προφανές..φαντάζεστε να περιφερόμουν με κατακόρυφο απαγγέλλοντας Καβάφη ;!

Από τον Κήπο του Θεάτρου Χυτήριο στις θεατρικές σκηνές όλης της Ελλάδας, στο πλαίσιο της περιοδείας, με τη «Ζωή μετά χαμηλών πτήσεων», του ΑΡΚΑ. Τι αφήνετε πίσω με χαρά και τι με στενοχώρια, με δεδομένο ότι η περιοδεία είναι καλοκαιρινή και επίπονη; Είναι πρωτόγνωρη η εμπειρία της περιοδείας για σας;

Δυστυχώς, όχι σε όλες τις σκηνές..Δεν παίζουμε ούτε Θεσσαλονίκη, ούτε στην ιδιαίτερη πατρίδα μου, την Κοζάνη. Και γιατί είναι δεδομένο ότι η καλοκαιρινή περιοδεία είναι επίπονη;!..την περιμένω πως και πως! Θα τα ξαναπούμε από τέλος Σεπτέμβρη. Έχω ξανακάνει καλοκαιρινή περιοδεία στην Ελλάδα, αλλά όχι τόσο μεγάλη, με τραγωδίες κιόλας;!..Κι η πρώτη φορά ήταν στην Κορέα, μεγάλη εμπειρία κι αυτή.

Έχετε κάνει outing κατά καιρούς δύσκολα προσωπικά θέματα. Ποιος ήταν ο στόχος και ποια η ανταπόκριση και η αποδοχή; Είναι κομμάτι της ατομικής ψυχοθεραπείας το να μοιραζόμαστε με άλλους τις αδυναμίες μας ή ο καθένας παλεύει τελικά μόνος στη ζωή;

Ο στόχος είναι πάντα να ξεκινήσει ένας μικρός χείμαρρος, όπου να μιλάμε για πράγματα που μας συμβαίνουν, μας απασχολούν,μας βαραίνουν. Όταν μιλάς για κάποιο θέμα, του δίνεις υπόσταση, το ονομάζεις και είναι η αρχή για να το αντιμετωπίσεις.. μόνος, με την οικογένεια, με φίλους, με ειδικό;..Κάθε περίπτωση είναι ξεχωριστή..αλλά όλες πρέπει να αντιμετωπιστούν εγκαίρως, αλλιώς κακοφορμίζουν κι έχουν χειρότερες συνέπειες..

Tι σας συνδέει με την Πτολεμαΐδα, τον τόπο καταγωγής σας σήμερα; Πώς μεγαλώνει ο γιος σας στην Αθήνα, συγκριτικά πάντα με τη δική σας παιδική ηλικία στη Δυτική Μακεδονία και ποια συνθήκη κάνει πιο ευτυχισμένα παιδιά;

Γεννήθηκα στην Πτολεμαΐδα, αλλά μεγάλωσα Θεσσαλονίκη..Διακοπές στη γιαγιά και τον παππού έκανα εκεί και μετά στη Βλάστη όπου παραθερίζαμε οικογενειακά. Ακόμα και τώρα πάω για τις Γιορτές της Γης. Στη Θεσσαλονίκη όμως θυμάμαι να παίρνω λεωφορείο στα 7 μου ,μόνη μου, για να πάω στο δημοτικό σχολείο στην Καλαμαριά. Σήμερα τα παιδιά αργούν πολύ να φύγουν από το σπίτι μόνα τους και ειδικά στην Αθήνα. Τώρα όσον αφορά τη συνθήκη ευτυχίας, η κα Μαρίκα στο Μαλλί με Μαλλί, τα λέει ωραία.. «Στην εποχή μου, κάθε οικογένεια είχε τουλάχιστον 2 παιδιά, τώρα κάθε παιδί έχει τουλάχιστον 2 οικογένειες..».Τα παιδιά θέλουν χρόνο και αγάπη. Σήμερα οι γονείς έχουν πολύ άγχος και θυμό.

Γιατί δεν υπάρχουν σήμερα οι γυναίκες-σύμβολα στο χώρο του ελληνικού modeling, όπως συνέβαινε με τα ‘90s και τα ‘00s; Aν είχατε κόρη και διέθετε τα προσόντα, θα την προτρέπατε ν’ ακολουθήσει τα χνάρια σας στον χώρο; Γιατί δε γίνατε «top model», σύμφωνα με παλαιότερη δήλωσή σας;

Τα «σύμβολα» πλέον είναι μεγαλύτερης κλίμακας και με την εξέλιξη των μέσων είναι πιο άμεση η πρόσβαση. Βέβαια το αναπόφευκτο πεπρωμένο ενός συμβόλου είναι η πτώση, σήμερα όμως η άνοδος και η πτώση, η απομυθοποίηση, γίνονται με ιλιγγιώδη ρυθμό. Πάντοτε υπήρχαν συμφέροντα που εκμεταλλεύονταν τα σύμβολα. Μάλλον τώρα κατάλαβαν ότι με το σύστημα «ξεζουμίσματος,πετάω λεμονόκουπα,επόμενος» μεγιστοποιούν τα οφέλη τους. Χωρίς προσχήματα, χωρίς δισταγμό..Αλλά κάπως έτσι δε λειτουργεί και το σύστημα με τις απολύσεις στον εργατικό κλάδο για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων; Δε φταίει η ιδέα, στην εφαρμογή κάτι χωλαίνει..ούτως ή άλλως, ποτέ δεν πίστευα σε σύμβολα, αλλά σε πρότυπα, δε με ενδιέφερε να είμαι διάσημη, αλλά χρήσιμη, ούτε εκμεταλλεύσιμη όμως..Η κόρη μου,ο γιος μου, το μόνο που του λέω, μάζευε γνώση, μάθαινε με κάθε ευκαιρία, δεν ξέρεις τι θα σου χρειαστεί, και σίγουρα κάνε κάτι που σου αρέσει. Είναι η μόνη σίγουρη παράμετρος για να μη δυστυχείς στην εργασία σου.

Η παρουσία σας στην τηλεόραση εξυπηρετούσε τις ανάγκες της δημοσιότητας ή κάλυπτε και καλλιτεχνικές ανάγκες; Πώς αξιολογείτε συνολικά τις συμμετοχές σας; Σας έχει απασχολήσει ποτέ ο ελληνικός κινηματογράφος;

Με την ιδιότητα της παρουσιάστριας στο πλευρό της Ρίκας και με τον Κώστα Αρβανίτη στο ακουστικό (αρχισυντάκτης) στην εκπομπή ΈΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΛΕΜΕ στην ΕΤ1,έμαθα πάρα πολλά. Επίσης, εκεί αποφάσισα να αρχίσω θεατρικές σπουδές. Ως ηθοποιός στην τηλεόραση, ήταν μια θαυμάσια ευκαιρία να «μυρίσω» τη δουλειά χωρίς μεγάλο ρίσκο. Με καλό συμπαίκτη, σκηνοθέτη και μοντέρ όλα σώζονται. Ζορίστηκα, δεν το κρύβω, μου έλειπαν οι τεχνικές γνώσεις, η προσωπική ανάγκη δεν αρκεί. Ήμουν όμως τυχερή, γιατί είχα αξιόλογες συνεργασίες. Δυστυχώς με τον κινηματογράφο έχω ακόμα πιο λίγες επαφές..δε με πειράζει, έχω πέσει με τα μούτρα στο θέατρο, που το θεωρώ βάση για οποιοδήποτε άλλο μέσο.

Έχετε ταξιδέψει πολύ στη ζωή σας. Τι έχετε αποκομίσει απ’ όλα αυτά τα ταξίδια σας; Ποιος πολιτισμός και ποια κουλτούρα λαού σας έχει κάνει μεγαλύτερη εντύπωση, θετική και αρνητική;

Κατανόηση για τη διαφορετικότητα, μια πιο διαλλακτική σκέψη περί ήθους, ίσως και δεύτερη και τρίτη σκέψη πριν σχηματίσω άποψη. Δε με ενοχλεί αν σε κάποια κουλτούρα ένας σύζυγος έχει 3 γυναίκες, γιατί για λόγους επιβίωσης σε μια άλλη χώρα μια γυναίκα έχει 3 άντρες..με πονάει όμως όταν άνθρωπος κακομεταχειρίζεται άνθρωπο, όταν γυναίκα τιμωρείται για μοιχεία ενώ είναι θύμα βιασμού..Μεγάλη εντύπωση μου προκαλεί φυσικά η νοοτροπία σε χώρες της Άπω Ανατολής. Το νόημα της αξιοπρέπειας που έχει μια χώρα που γέννησε το χαρακίρι..

Οι τηλεοπτικές εκπομπές ποικίλης ύλης και οι αντίστοιχες διαδικτυακές σελίδες δε σταματούν ν’ αναφέρονται, με κάθε ευκαιρία στις προσωπικές σας σχέσεις και σε οτιδήποτε δεν άπτεται της επαγγελματικής σας ζωής. Το έχετε συνηθίσει, είναι ένδειξη ότι παραμένετε επίκαιρη, έχετε ευθύνη και εσείς ή είναι κάτι άλλο τελικά; Πώς το διαχειρίζεστε, με δεδομένο ότι είστε και μητέρα ενός εφήβου;

Κι εσείς όμως το ίδιο κάνετε, με πιο λόγια διατύπωση, λίγο προβοκατόρικη ανάλυση και πιο καλοπροαίρετη πρόθεση. Η προσωπική και η δημόσια ζωή είναι μια συνεχής διελκυστίνδα, είτε είσαι η Δαρμουσλή είτε η Μάρα από τα Σούρμενα. Στην περίπτωση της πρώτης έχει λίγους παραπάνω κλυδωνισμούς. Το «τι θα πει ο κόσμος» δεσπόζει στην ελληνική κοινωνία πιο παλιά και από το Χρυσό Αιώνα..έκανε αρχόντισσα την εταίρα, θα έλεγαν τότε φαντάζομαι..όσον αφορά το παιδί μου, προσπαθώ να είμαι ειλικρινής, στο βαθμό της αλήθειας που μπορεί να διαχειριστεί ανάλογα τη στιγμή του.

 

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook καθώς και στο Twitter και LinkedIn για να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας

Διαβάστε, επίσης: Ράνια Παπαδάκου: «Η μόνη χαρά στη ζωή είναι ν΄αρχίζεις»

Tags:

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ads

You May Also Like

Οι Rolling Stones έκλεισαν για το 2019 με τους US Tour!

Οι Rolling Stones ανακοινώσαν ότι το 2019 θα παρουσιάσουν το No Filter US Tour 2019. Οι ...

“Να’ρθείς αυτήν την όμορφη βραδιά…” με την Δέσποινα Πολυκανδρίτου στο El Convento Del Arte

“Όταν συνάντησα τον Πάνο Αμαραντίδη στο Παλλάς και μου έκανε πρόταση να συμμετέχω στην ...

Έφυγε από τη ζωή ο Τρύφων Καρατζάς

«Αντίο Τρύφωνα Καρατζά. Πάντα θυμάμαι την ευγένεια σου και το χαμόγελο σου στην αυλή ...

Τα μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO για το 2019

Τα τελευταία 43 χρόνια, εκπρόσωποι του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για τον Εκπαιδευτικό, Επιστημονικό και ...

Η σφραγίδα του Γιώργου Λάνθιμου στον κινηματογράφο (video)

Σε ντέρμπι μεταξύ Γιώργου Λάνθιμου και Αλφόνσο Κουαρόν εξελίσσονται τα φετινά Όσκαρ, καθώς οι δυο ταινίες, «Η Ευνοούμενη» και «Ρόμα» αντίστοιχα, συγκεντρώνουν από 10 ...