Κριτική στην ποιητική συλλογή του Ιάκωβου Θήρα Καραμολέγκου με τίτλο «Χαϊκού με IQ»

Οι πολυάριθμες προβληματικές που αφορούν τα προλεχθέντα, που εν συνόλω ή και μεμονωμένα εκπέμπουν με ιδιαίτερη ενάργεια τον πυρήνα σκέψης που διέπει τον ποιητή

Η έκδοση της ποιητικής συλλογής υπό τον τίτλο ΧΑΪΚΟΥ ΜΕ IQ μέσα από μία πρώτη προσέγγιση δείχνει την αποτύπωση ενός ιδιαίτερου ύφους ποιητικών δημιουργιών οι οποίες στο σύνολό τους και σε όλο το προς ανάπτυξη εύρος τους, εντός των σελίδων αυτού του τομιδίου, προσδιορίζονται υπό της ιδιότητος των ποιημάτων ‘’χαϊκού’’.

Γράφει ο Dott. Άγγελος Ι. Μάλφας |e-mail. malfas-ufficio@libero.it

Είναι κάτι που ο αναγνώστης θα διαπιστώσει από το πρώτο του ξεφύλλισμα κοιτάζοντας αυτά τα μικρής γραπτής έκφρασης, αλλά τόσο πυκνά σε νόημα,  ποιητικά σμιλεύματα. Από ενημερωτικής πλευράς το εκάστοτε χαϊκού προσδιορίζεται από έναν ειδικής τεχνοτροπίας γραπτό λόγο και σημαντικά συμπαγής ως προς την ανάπτυξή του, με αμιγώς συνοπτική και συμπτυγμένης εκδίπλωσης, γραφή.

Τα περισταλτικής φύσεως ποιήματα στην παρούσα συλλογή υπό το πεδίο της αναγνωστικής αναδίφησής τους, κάνει αρχικώς δυνατή την καταβύθισή μας σε ένα ευρύτατο πεδίο που διαμορφώνεται από ποικίλα και διαφορετικά πεδία νοηματικής εκφοράς. Κάτι που διαπιστώνεται από το ετερόκλητο των θεματικών που εμπεριέχονται επί του συνόλου των μικρών χαϊκού. Σε αυτό το σημείο τονίζεται όχι μόνο η εκ των ένδον πλατιά και αναφαινόμενη έμπνευση του συγγραφέα, καθώς ακόμη το γνωσιολογικό του υπόβαθρο με ταυτόχρονη την ύπαρξη μιας αποκρυσταλλωμένης αντίληψης πάνω σε πολύμορφα ζητήματα που περικλείουν τον εκάστοτε βίο του καθενός. Αυτό διακρίνεται εκ των πραγματευθέντων θεμάτων, ως λογική συνέπεια μίας έντονης συνειδησιακής διαδρομής και βαθιάς χάραξης εντός του ατομικού του ψυχισμού. Σημείο εκκίνησης. Οι πολυάριθμες προβληματικές που αφορούν τα προλεχθέντα, που εν συνόλω ή και μεμονωμένα εκπέμπουν με ιδιαίτερη ενάργεια τον πυρήνα σκέψης που διέπει τον ποιητή.

Η αναδυόμενη επί χάρτου συλλογιστική κοινολόγηση του κάθε μικρού στίχου και ποιήματος ξεχωριστά, δείχνει εν πρώτοις πως δεν αναπτύσσεται τετριμμένα, επαναλαμβανόμενα και με συνήθη τρόπο. Αντιθέτως, εισχωρώντας, φαίνεται το πλούσιο και πολυμερές ποιητικό φρασεολόγιο του ποιητή. Αντανακλά κατ’αυτόν τον τρόπο, μορφικές διατυπώσεις, σχηματοποιώντας με σημείο εκκίνησης την κάθε λέξη χωριστά, και μέχρι την ολοκλήρωση των στίχων και ολόκληρων των χαϊκού, συμπαγή και διαφορετικά πλαίσια προσδιορισμού της κάθε υποκειμενικής κατάστασης. Όπως για παράδειγμα σε ότι έχει να κάνει με τον έρωτα, τις δυσκολίες της ζωής, πάσης φύσεως ευαισθησίες του ατόμου, κ.ο.κ..  Εδώ διακρίνεται μία ξεχωριστού τύπου σκέψη, η δυναμική της οποίας οδηγεί στην ανακάλυψη (και αποκάλυψη) πραγματικοτήτων. Το περιεχόμενο γενικά του μικρού αυτού τόμου, προκαλεί βαθέως τύπου συναισθηματικές και ψυχικές ευρύτερα, μεγενθύνσεις, κατευθυνόμενες απευθείας στον ψυχισμό και τον νου του κάθε αναγνώστη, εφόσον γίνεται λήπτης όλου αυτού του πολύμορφου  φάσματος, προκαλώντας του, με αναφορικό σημείο την ποιητική στοχαστική δομή που ακτινοβολείται μέσα από τους στίχους του δημιουργού, μία καθ’ ολοκληρίαν επίδραση, με συνέπεια μια ταχύτατη συναισθηματική εκκίνηση που θ’άγει προς τη διαδικασία έναρξης εσωτερικών εξατομικευμένων αναδιφήσεων. Αυτό συμβαίνει λόγω του σχηματισμού πέρα του διακρινόμενα κατανοητού και λαμβάνοντος νοηματικού υποβάθρου, κι ενός ήπιου λυρισμού, κινούμενος εντός συγκεκριμένων ορίων και χωρίς εκφραστικές υπερβάσεις. Στο σημείο αυτό προκαλούνται, παρ’όλη την υφιστάμενη συγγραφική επί των στίχων πύκνωση, κορυφώσεις συναισθήματος κι επιφερόμενων ανάλογων ψυχικών αναπαλμών, ακουμπώντας  στον καθένα ξεχωριστά – που εισχωρεί με την ανάγνωση και τη νοηματική επικέντρωση – το δικό του συναισθηματόμορφο φορτίο.

Τέλος η λάξευση της κάθε μικρής ποιητικής δημιουργίας, ή αλλιώς χαϊκού (όπως αναφέρει και ο τίτλος του βιβλίου), έχει για επιστέγασμά της τη χρήση ενός ιδιαίτερου και δομημένου γραπτού λόγου, στηριζόμενος κατ’αρχήν σε μία εύστοχη και αρμονική σύνθεση λέξεων, χωρίς να περιέχει φραστικούς λεκτικούς εκτραχισμούς.

 

 

 

 

 

 

Tags:

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ads

You May Also Like

ΟΔΥΣΣΕΙΑ… Στον πηγαιμό για την Ιθάκη

Ο εμβληματικός μύθος της ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ, που έχει μεγαλώσει γενιές και γενιές παιδιών από τότε ...

Θεατρική Ομάδα Κωφών «Τρελά Χρώματα» «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Samuel Beckett

H Θεατρική Ομάδα Κωφών «ΤΡΕΛΑ ΧΡΩΜΑΤΑ» παρουσιάζει το έργο του Samuel Beckett «Περιμένοντας τον ...

Γιάννης Νικολάου – Μικαέλα Δαρμάνη: “Ερωτόκριτος Και Αρετούσα”

Το τραγούδι «Ο Ερωτόκριτος και η Αρετούσα» (Τσ’ Αγάπης Και Του Έρωτα) σε στίχους ...

Έντα Γκάμπλερ, του Ερρίκου Ίψεν, στο θέατρο Κάτω από τη Γέφυρα- κριτική

Ένα μικρό θεατρικό διαμαντάκι σπαρμένο στην αθηναϊκή θεατρική νύχτα. Κάπως έτσι θα μπορούσα να ...

Νέα κυκλοφορία: «Κοινωνικά δίκτυα», Charles Kadushin

CHARLES KADUSHINΚοινωνικά δίκτυα Θεωρίες, έννοιες και ευρήματα Μετάφραση – επιμέλεια: Ιωάννης Κατερέλος ISBN: 978-960-586-306-7 ΣΕΛ. ...

«Yesterday» – μια ευρηματική ταινία του σήμερα

Πώς θα σας φαινόταν ζώντας το σήμερα, να μην είχατε ποτέ ακουστά για τους ...