Η «ζαριά» του Πήτερ Στρόγκαν, στο Θέατρο «αγγέλων βήμα» [κριτική]

Η ζωή πάντα σου δίνει μια δεύτερη ευκαιρία. Λέγεται «αύριο». DylanThomas, 1914-1953, Ουαλός ποιητής

Θέατρο ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ λοιπόν, παράσταση Η ΖΑΡΙΑ του πολυγραφότατου και πολυβραβευμένου Πήτερ Στρόγκαν («TinkerTailorSoldierSpy», υποψηφιότητα για το Όσκαρ Σεναρίου το 2012, «TheMenWhoStareatGoats», «TheGoldfinch», «TheSnowman»), και εν ολίγοις μένουμε άναυδοι.

Του Θανάση Σταυρόπουλου

Σίγουρα οι μικρές θεατρικές παραγωγές δεν αξιώνονται τις περισσότερες των περιπτώσεων της τύχης που τους πρέπουν. Μικρό το «βαλάντιο» του παραγωγού, πολλές φορές εξ ιδίων οι θίασοι συμμετέχουν στον κορβανά των εξόδων, φωτεινές επιγραφές συνήθως δεν υπάρχουν, οι Σκηνές που τα φιλοξενούν αντιμετωπίζουν κι αυτές τα ίδια ίσως και μεγαλύτερα προβλήματα, γνωστά όλα τούτα στη θεατρική μας Αθήνα. Έρχεται όμως κάθε, μα κάθε χρονιά ένα «μπουκέτο μοσχοβολιστών» παραστάσεων, γεμάτο φρεσκάδα, δροσιά, αφάνταστη γοητεία και κυρίως αισιόδοξη ματιά. Έρχεται και σου λέει: «Εδώ εμείς υπάρχουμε, γιατί εσείς οι πολλοί όταν ρίχνεται Άσο-Δύο στις θεατρικές ζαριές σας, εμείς σας αφήνουμε να κερδίζετε». Μία τέτοια λοιπόν παράσταση που σαφώς και μας κέρδισε είναι η προαναφερόμενη.

Ο Θοδωρής Βουρνάς ξεκινάει τη θεατρική του χρονιά με ένα πολύ απαιτητικό κείμενο. Ένα κείμενο το οποίο η Μαργαρίτα Δαλαμάγκα-Καλογήρου μετέφρασε με περισσή φροντίδα και ανέδειξε ακόμα και τις πιο λεπτές «βρετανικές» του σκοτεινές πλευρές. Ο σκηνοθέτης έστησε τρόπο τινά ένα carousel κωμικού τρόμου και σταδιακής απόγνωσης, ανεβοκατεβάζοντας τους ηθοποιούς του σε αυτό με λεπτότατους χειρισμούς. Οι συναισθηματικές εναλλαγές, οι συνεχείς μεταπηδήσεις από το κωμικό στο film-noir, γίνονται τόσο αριστοτεχνικά, που ειλικρινά δεν καταλαβαίνεις γιατί το γέλιο από την προηγούμενη ακριβώς σκηνή έχει ήδη αλλάξει κι έχει παγώσει τόσο γρήγορα στο στόμα σου.

Ο Μανόλης Κλωνάρης ξεκινάει το έργο ενσαρκώνοντας τον αφελή, στα όρια του χαζούλη, Ρούμπεν. Αν και το παρουσιαστικό του ηθοποιού είναι αρκετά δυναμικό, ωστόσο η πολύπλευρη και εξαιρετική του υποκριτική δύναμη μάς οδηγεί στο να διαβάσουμε τον «Ρούμπεν» από την αρχή. Οι αστείες του στιγμές κλειδώνουν τόσο αρμονικά με τη ροή του έργου που στο τέλος η κορύφωση του ρόλου του είναι ένα είδος πυροτεχνήματος.

Ο Γιώργος Μπανταδάκης στον ρόλο του ταξιθέτη Μουν «φορτώνεται» τόσο από το κείμενο όσο και από τον σκηνοθέτη του τον πιο ίσως ακραίο ρόλο της παράστασης. Φαινομενικά αστείος, φοβικός, σχεδόν γελοίος σε κάποιες περιπτώσεις, ανασφαλής και έρμαιος όλων, εξελίσσεται σταδιακά σε έναν απόλυτα τραγικό ήρωα. Ένας Σαρλό επί σκηνής, ένας πολύπαθος «Θανάσης Βέγγος» που τρέχει να προφτάσει αυτά που οι άλλοι του ορίζουν. Η προσπάθεια του Γιώργου Μπανταδάκη στο να προσεγγίσει αυτόν τον τόσο απαιτητικό ρόλο, τεράστια. Και νομίζω ότι όχι μόνο τον φέρει εις πέρας, αλλά τον πάει κι ένα βήμα παρακάτω. Τον εξανθρωπίζει και του δίνει τη δέουσα οντότητα που του έλειπε.

Ο Τάκης Παρασκευόπουλος στον ρόλο του Μπεκ, απλά μία αποκάλυψη. Η αντιδιαστολή του ρόλου με το κουστούμι του, η «συνεχής» μάχη του ρόλου του να επιβληθεί σε μία ομήγυρη που τον χλευάζει ουσιαστικά, δίνει στον Τάκη Παρασκευόπουλο τη δυνατότητα να ξεδιπλώσει αφάνταστα υποκριτικά εργαλεία που διαθέτει.

Ο Αλέξανδρος Νταβρής στον ρόλο του Μπένυ, του μεγάλου αδελφού του Ρούμπεν, κρατάει απίστευτες ισορροπίες μέσα στο έργο. Ηθοποιός με κράση αφάνταστης ακρίβειας, δεν αφήνει στιγμή τον χαρακτήρα του να κυλήσει σε ευκολίες και τερτίπια. Οδηγεί τον ρόλο του με συνέπεια και απόλυτη ερμηνευτική μαστοριά.

Ο Μάριος Δερβιτσιώτης στον ρόλο του γκάγκστερ ΡετζΓκρέϊνγεμίζει τη σκηνή με τη στιβαρότητα του, το εκτόπισμά του και κυρίως με το μέτρο που απαιτεί ο ρόλος του. Εύκολα θα μπορούσε να παρασυρθεί από την περιρρέουσα ατμοσφαιρική διάθεση που επικρατεί κάποιες των φορών στο κείμενο. Είναι απολύτως εκεί που ορίζεται να είναι. Κι αυτό δείχνει το πόσο όλη αυτή η νέα φουρνιά των ηθοποιών έχει πάρει πολύ σοβαρά τον ρόλο της, ΚΥΡΙΩΣ στο σύγχρονο θέατρο.

Τα σκηνικά της Αρετής Μουστάκα όπως και τα κουστούμια μαζί με την Χριστίνα Πανοπούλου λειτούργησαν απολύτως και «έντυσαν» την παράσταση χωρίς να τη φορτώσουν καθόλου. Ιδιαίτερη μνεία στο κουστούμι του Τάκη Παρασκευόπουλου που έκλεβε άμα τη εμφανίσει του τα βλέμματα όλων μας. Αν εσείς τώρα έχετε αποφασίσει κάποιο Δευτερότριτο να το περάσετε σε μια θεατρική αίθουσα, δε χρειάζεται να ρίξετε «τα ζάρια». Σας εγγυώμαι ότι στο ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ και στη ΖΑΡΙΑ, και θα γελάσετε αβίαστα και θα γνωρίσετε κάποιους ανθρώπους πολύ «γνώριμούς» σας.

Υπόθεση:

Επαρχιακή Αγγλία, Χριστούγεννα δεκαετίας του ’60. Ένα πορνοσινεμά καταχρεωμένο στους νονούς-προστάτες της περιοχής. Ήρωες τέσσερις losers, οι δύο αδέλφια-ιδιοκτήτες και δύο υπάλληλοί τους. Μαζί τους ένας καψωμένος γκάνγκστερ που φτάνει στο σινεμά για επ’ αμοιβή ερωτική συντροφιά. Ο μικρός αδελφός, ελαφροΐσκιωτος και φαντασιόπληκτος, πιάνει το γκάνγκστερ όμηρο. Φαντασιώνεται λύτρα και οικονομική σωτηρία της επιχείρησης και των ίδιων και βάζει και τους άλλους σε αυτή του την φαντασίωση. Έτσι, πυροδοτεί ένα σπαρταριστό παιχνίδι γάτας / ποντικού για πέντε παίκτες που θυμίζει άλλοτε ασπρόμαυρες γκανγκστερικές ταινίες και άλλοτε κωμικές ταινίες του βωβού που, όμως, έχει ένα απροσδόκητο και αιματηρό τέλος.

Ταυτότητα παράστασης:

Μετάφραση:

Μαργαρίτα Δαλαμάγκα-Καλογήρου

Σκηνοθεσία:

Θοδωρής Βουρνάς

Σκηνικά:

Αρετή Μουστάκα,

Koστούμια:

Αρετή Μουστάκα-Χριστίνα Πανοπούλου

Φωτισμοί:

Βαγγέλης Μούντριχας,

Βοηθός σκηνοθέτη:

Σπύρος Σιακαντάρης

Παίζουν:

Μάριος Δερβιτσιώτης, Μανώλης Κλωνάρης,

Γιώργος Μπανταδάκης, Αλέξανδρος Νταβρής,

Τάκης Παρασκευόπουλος

Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.15 από τις 14 Οκτωβρίου 2019.

Σατωβριάνδου 36, Ομόνοια, 104 31 | Αθήνα | Τηλ: 210 5242211 | info@aggelonvima.gr

 

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook καθώς και στο Twitter και LinkedIn για να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας και να μάς δώσετε κουράγιο να συνεχίζουμε… Αν σας αρέσει η προσπάθειά μας προτείνετε το newslink.gr και στους φίλους σας. 

Διαβάστε, επίσης:Οι νέες ταινίες της εβδομάδας στους κινηματογράφους

 

 

 

Tags:

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ads

You May Also Like

Ο Γιάννος Περλέγκας με το «Να ντύσουμε τους γυμνούς» του Λ. Πιραντέλλο στο Θέατρο Τέχνης | Από 15 Δεκεμβρίου

ΛΟΥΙΤΖΙ ΠΙΡΑΝΤΕΛΛΟ «ΝΑ ΝΤΥΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΓΥΜΝΟΥΣ» σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκαστο ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΡΟΛΟΥ ΚΟΥΝ (Φρυνίχου ...

Η ιστορία του «Revierderby» και το 20ετές σερί του ΟΦΗ

Ναι, ο ΟΦΗ παίζει εξαιρετική μπάλα φέτος, ακόμη… κι όταν ηττάται, όπως στο 2-1 ...

Θεσσαλονίκη: Νεογέννητο βρέθηκε νεκρό σε σάκο – Κατηγορείται η 17χρονη μητέρα

Ανήλικη γέννησε μόνη της στο μπάνιο του σπιτιού όπου έμενε με τους γονείς της, ...

Ανακοινώθηκαν τα κρατικά λογοτεχνικά βραβεία για το 2017

Στον Διονύση Καψάλη απονεμήθηκε το Μεγάλο Βραβείο Γραμμάτων για το συνολικό του έργο, όπως ...

«Δεν πέθανε από πνιγμό» απαντά ο παιδικός σταθμός για το άτυχο αγόρι!

«Ο παιδικός σταθμός δεν φέρει καμία ευθύνη» απαντούν οι υπεύθυνοι για την τραγωδία με ...

Τα Χριστούγεννα είναι η γιορτή μιας από τις μεγαλύτερες ανατροπές της ιστορίας

Η ιστορία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και η μεγαλύτερη πόρνη καθώς την ντύνουν και ...