«Ευτυχισμένος Όσκαρ» – Κριτική [pick’s & vid]

Η ταινία θα μπορούσε να έχει και ως εργαλείο ένα από τα αποφθέγματα του συγγραφέα το οποίο λέει: «Όλοι ζούμε στο βούρκο μα μόνο ελάχιστοι έχουμε το κουράγιο να κοιτάμε τα αστέρια».

Το Σάββατο στις 24 Νοεμβρίου έλαβε χώρα στο Σινέ Νιρβάνα μια ιστορική στιγμή για τον κινηματογράφο μα και για τους τυχερούς που παρακολουθήσανε την avant priemer του έργου «Ευτυχισμένος Όσκαρ» παρουσία του σεναριογράφου, σκηνοθέτη και πρωταγωνιστή της ταινίας Roupert Everett.

Βαγγέλης Τάτσης


Μπορεί να ακούγεται υπερβολικός ο χαρακτηρισμός, ιστορικός, αλλά αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα στο μέγιστο. Ο Oscar Wild χαρακτηρίζεται και όχι αδίκως ένας από τουςσημαντικότερους συγγραφείς του ρομαντισμού. Η προσωπικότητά του ήταν και παραμένει εμβληματική. Τα έργα του πλαισίωσαν μια ευρύ γκάμα και περνώντας μέσα από το «αποστακτήριο» της λογοτεχνίας μάς έδωσαν ένα εξαιρετικό απόσταγμα. «Το πορτρέτο του Dorian Grey»η «Φλωρεντινή τραγωδία», «Η βεντάλια της Λαιδη Γουντερμιρ» «Η σημασία του να είναι κανείς σοβαρός», «Ο Ευτυχισμένος πρίγκηπας» , «Ο Εγωιστής Γίγαντας», «Η ψυχή του ανθρώπου στον σοσιαλισμό», τα αμέτρητα ποιήματα του ακόμα και στην Ελληνική γλώσσα και τέλος το εκ βαθέων «De profuntis» που έγραψε μέσα στην φυλακή δείχνουν έναν ευφυή άνθρωπο με εξαιρετική πένα και βαθιά γνώση.
Όπως οι περισσότεροι άνθρωποι με το μέταλλο του συγγραφέα έτσι και ο Oscar wild αγαπήθηκε πολύ και πολεμήθηκε. Οι ίδιοι που τον επευφημούσαν, οι ίδιοι τον «σταύρωσαν». Έχουμε δει στο παρελθόν ταινίες πάνω στην βιογραφία του συγγραφέα που κατεδείκνυαν με υπέροχο τρόπο την αισθητική του ανθρώπου αυτού και την μαγεία που σκόρπιζε η προσωπικότητά του καθώς απολάμβαναν οι φίλοι του μα και οι θεατές τα έργα του.

Ο Roupert Everett με την δεκάχρονη ενασχόλησή του πάνω στο φαινόμενο Wild μας έδωσε την άλλη του πλευρά. Εκείνη την πλευρά του που παλεύει με τον εαυτό του κρυμμένος μέσα στις σκιές του παρελθόντος και τον σκοτεινών Bar των βουλεβάρτων. Εκεί που η άλλοτε αισθητική του, βουλιάζει μέσα στις λάσπες και στα χαμίνια των φτωχών γειτονιών.

Η ταινία αυτή διακατέχεται από έντονα συναισθήματά που ο δημιουργός Everett μας
έδωσε απλόχερα. Μας δείχνει έναν Oscar απένταρο και μέθυσο που κάνει παρέα με περιθωριακούς και δανείζεται χρήματα προκειμένου να βρει τον περιστασιακό έρωτα σε νεαρούς άνδρες.
Γίνεται περίγελος και χλευάζεται από εκείνους που κάποτε τον θαύμαζαν. Το μόνο που θυμίζουν τον παλιό Estet είναι ο τρόπος που αφηγείται στα φτωχά παιδιά τα παραμύθια του καθηλώνοντας ακόμα και τους μεγαλύτερους. Η όψη του ασθενική μα το βλέμμα του ακόμα σπινθηροβολεί και μας αποκαλύπτει πως κάτω από αυτή την φθαρτή όψη του κρύβεται καλά μια ιδιοφυΐα που εξακολουθεί να έχει οπαδούς και εραστές.

Ο Everett υποδυόμενος τον συγγραφέα μας βάζει με αριστοτεχνικό τρόπο στην ψυχοσύνθεση του ήρωά του και χωρίς να τον θεοποιεί μας προβάλει όλες του τις πτυχές καλλιτεχνικές και μη. Τον ανεβάζει στο βάθρο ως αυθεντία και τον βυθίζει στην ανομία των σεξουαλικών του επιλογών.

Η ταινία θα μπορούσε να έχει και ως εργαλείο ένα από τα αποφθέγματα του συγγραφέα το οποίο λέει: «Όλοι ζούμε στο βούρκο μα μόνο ελάχιστοι έχουμε το κουράγιο να κοιτάμε τα αστέρια».

Στο τέλος, βλέπουμε τον συγγραφέα να περνά τις τελευταίες του στιγμές σε κάποιο φτηνό ξενοδοχείου του Παρισιού πλαισιωμένος από τους ανθρώπους που πραγματικά τον λάτρεψαν. Εκεί η εικόνα που δίνει ο σκηνοθέτης έχει οξύμωρο σχήμα καθώς αφενός εξυψώνει τον ήρωα που ως και την ύστατη ώρα φιλοσοφεί, αφετέρου μας τον αποδυναμώνει και τον απομυθοποιεί δείχνοντάς μας την φθαρτή του υπόσταση.

Ο Ρόλος του Άλφρεντ Ντάγκλας (εραστή του Oscar Wild) που πλαισιώθηκε από τον Colin Morgan δεν άφησε καμιά αμφιβολία για την αποτελεσματικότητά του. Αξιοσημείωτη είναι και η ομοιότητα του ηθοποιού με το Λόρδο Ντάγκλας.

Ο Edwin Thomas στον ρόλο του Ρόμπυ Ρος του αφοσιωμένου φίλου του συγγραφέα που πλανιέται στον αέρα και η παλαιότερη σεξουαλική τους σχέση έδωσε το σωστό στίγμα του ανθρώπου που τον αγάπησε πραγματικά προσπαθώντας μέχρι τέλους να τον επαναφέρει στη παλιά του αίγλη.

Η Emily Watson ως σύζυγος του συγγραφέα αν και έχει μικρή συμμετοχή, είναι απαραίτητη για την πλήρη εικόνα της οικογένειας Wild και μας τονίζει την ζωή του πριν από τον εγκλεισμό του στην φυλακή.

Ταυτότητα -The Happy Prince:
Βιογραφική διεθνούς συμπαραγωγής 2018 (105)
Σκηνοθεσία: Ρούπερτ Εβερετ Πρωταγωνιστούν: Ρούπερτ Εβερετ, Κολιν Φερθ, Εμιλι Γουατσον, Κόλιν Μόργκαν, Τομ Γουίλκινσον.

 

Διαβάστε, επίσης:Το κινηματογραφικό ντοκιμαντέρ «Ταξίδι Πνοής» του σκηνοθέτη Χρήστου Ν. Καρακάση

Tags:

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Πέγκυ Ζήνα // ΕΛΑ // Νέο single

Πέγκυ Ζήνα «Έλα» Νέο Single     Η Πέγκυ Ζήνα μετά από ένα καλοκαίρι γεμάτο ...

Johann Strauss Ensemble – Βιεννέζικοι χοροί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

JOHANN STRAUSS ENSEMBLE Βιεννέζικοι χοροί στη Xριστουγεννιάτικη Αθήνα  Σάββατο 8 Δεκεμβρίου – ώρα 20:30  ...

Χρήστος Πλαΐνης: «Η τηλεόραση είναι ένα μέσο το οποίο δημιουργεί σε γρήγορο χρόνο και με πολύ μεγάλη δυναμική, μόδες και διασημότητες»

Ο ηθοποιός, Χρήστος Πλαΐνης, «ξεφυλλίζει» το βιβλίο (της Μαρίας Ιορδανίδου) της οικογένειας της θρυλικής κοκόνας ...

Hello from Banksy: κάρτες από μουσεία «αυτοκαταστρέφονται»

Στις αρχές Οκτωβρίου, σε δημοπρασία στον οίκο Sotheby’s στο Λονδίνο, μια ευρωπαία συλλέκτρια έργων ...

Οι υποψηφιότητες για το Grammy 2019- οι περιφρονημένοι και οι εκπλήξεις!

Οι Rappers Drake και Kendrick Lamar οδηγούν τις φετινές υποψηφιότητες στις τέσσερις μεγαλύτερες κατηγορίες, ...

Παρουσίαση: «Εισαγωγή στη δημιουργική ανάγνωση & γραφή», Ιανός Θεσσαλονίκης, 9/10/18

Παρουσίαση: «Εισαγωγή στη δημιουργική ανάγνωση και γραφή του πεζού λόγου», Σπύρος Κιοσσές @ Ιανός ...