«Διπλή ταρίφα» του Ray Cooney -κριτική

Έχοντας δει παλαιότερα την παράσταση ΤΑΞΙΤΖΗΣ ΣΕ ΔΥΟ ΠΙΑΤΣΕΣ, πήγα στο θέατρο ΑΘΗΝΑ έτοιμος για συγκρίσεις. Αναπόφευκτο, φυσικά. Αλλά όπως πάντα υπάρχει αυτή η θεία πρόνοια που μας διαψεύδει καθημερινά και συνεχώς.

Θανάσης Σταυρόπουλος

Υπόθεση:
Ο Γιάννης Παπαδόπουλος (Μάριος Αθανασίου) είναι οδηγός ταξί στην Αθήνα στα χρόνια της χούντας, ο οποίος ζει κυριολεκτικά δύο ζωές, έχοντας στήσει δύο σπίτια με δύο διαφορετικές συζύγους (Τζόυς Ευειδή και Βίκυ Κάβουρα)!
Με ένα απόλυτα ακριβές χρονοδιάγραμμα, το οποίο τηρεί ευλαβικά, καταφέρνει να ξεγελά και τις δύο συζύγους, χωρίς να προκαλεί υποψίες, μέχρι που μπλέκει σε μία ληστεία, ξυπνάει στο Νοσοκομείο και το πρόσωπό του φιγουράρει στις εφημερίδες. Τότε ξεκινάει ένας αγώνας να διατηρήσει το μυστικό του τόσο από τους αστυνομικούς (Χάρης Ασημακόπουλος & Χάρης Γρηγορόπουλος) όσο και από τις συζύγους του. Μοναδικός του σύμμαχος ο κολλητός του φίλος (Σπύρος Πούλης).
Μια κωμωδία με ανατροπές, παρεξηγήσεις και κωμικοτραγικές καταστάσεις, που οδηγούν σε ένα ξεκαρδιστικό θέαμα.

Η «Διπλή Ταρίφα» είναι η μεγαλύτερη επιτυχία του Κούνεϊ η οποία για εννέα συνεχόμενα χρόνια παιζόταν στο West End του Λονδίνου και θεωρείται ως η μακροβιότερη κωμωδία. Στο θέατρο «Αθηνά», το έργο ανεβαίνει προσαρμοσμένο στην ελληνική πραγματικότητα και διαδραματίζεται στην Ελλάδα της δεκαετίας του 1970.

Κριτική:
Ο Βασίλης Θωμόπουλος πήρε την τόσο καλογραμμένη διασκευή του Δημήτρη Απόστόλου, που έκανε ειλικρινά καταπληκτική δουλειά, και έστησε μέσα στο θέατρο ΑΘΗΝΑ μία παράσταση, όαση γέλιου. Μία από αυτές τις παραστάσεις που σε κάνουν να ξεχνάς τα πάντα με το κλείσιμο της αυλαίας και το πρώτο βήμα του ηθοποιού στη σκηνή. Το έργο γνωστό, ο συγγραφέας «μαιτρ», το γέλιο πιθανόν σίγουρο θα σκεφτεί κάποιος. Δεν είναι όπως πάντα έτσι τα πράγματα. Πρέπει να υπάρχει βάση, υλικό, διάθεση, οδηγία από «πάνω» και προπαντός έμπνευση για να φτάσει το γέλιο από την ψυχή του θεατή στο στόμα του. Κι όλα αυτά τα γνωρίζει πολύ καλά ο Βασίλης Θωμόπουλος. Τα γνωρίζει και τα περνάει «ψιλοβελονιά» στον κάθε έναν συνεργάτη του επάνω στο στασίδι της σκηνής.

Το έξυπνο εύρημα να μας μεταφέρει ο Δημήτρης Αποστόλου στην δεκαετία του ’70 νομίζω ότι ήταν καθοριστικό. Έπαιξε με τη μνήμη-ανάμνηση πολλών από εμάς. Μιας δεκαετίας φορτωμένης ενοχών, τύψεων, κιτς και αποδιοργανωμένων κοινωνικών τάξεων είχε την ανάγκη να εμβαπτιστεί στα μάτια μας με τη χαλαρότητα και την ιλαρότητα της θεατρικής διασκευής αυτού του έργου. Φυσικά,οι καθοριστικές όπως φάνηκαν, σκηνοθετικές οδηγίες πέρασαν απνευστί στο κοινό που σχεδόν σε κάθε ατάκα έχει και έναν αληθινό λόγο να ξεφεύγει από την σκληρή πραγματικότητα που ζει. Ο Μάριος Αθανασίου, αεικίνητος, ίδρωσε πραγματικά επάνω στη σκηνή και τίμησε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο έπακρο. Όπου και να τον οδηγούσαν οι καταστάσεις του έργου, αυτός ήταν συνεπής και ακριβής στον ρόλο του. Ο Σπύρος Πούλης σάρωσε στην κυριολεξία τα πάντα. Θα τολμήσω να πω ότι έκανε υποκριτικό άλμα και πέρασε επάξιασε σχεδόν «πρώτο πλάνο» επάνω στην σκηνή. Η Τζόυς Ευείδη πραγματικά ήταν μια απόλαυση, χαμένη μέσα στην περίπλοκη διάσταση της συζυγικής ζωής της, όλη της αυτή η αγωνία κλιμακώθηκε τόσο αρμονικά που στο τέλος το κρεσέντο της ήταν απολαυστικότατο. Από την άλλη η Βίκυ Κάβουρα σε ένα δικό της παράλληλο «ξανθό» σύμπαν υποστήριξε τα μέγιστα σε αυτόν τον ρόλο που της ταίριαξε γάντι, ομολογουμένως. Ήταν γλυκύτατη και απολαυστικότατη. Οι δύο δε αστυνομικοί της παράστασης ο Χάρης Ασημακόπουλος και ο Χάρης Γρηγορόπουλος έφτιαξαν ένα δίδυμο τόσο μα τόσο εκ διαμέτρου αντίθετο επί σκηνής, που στους μεταξύ τους διαλόγους η αντιδιαστολή ήταν τόσο αστεία που και μόνο η παρουσία τους ήταν αρκετή να γελάσεις.

Η ευχέρεια δε του Χάρη Γρηγορόπουλου να περνάει από τη μία κατάσταση στην επόμενη είναι ένα υποκριτικό του προσόν νομίζω μοναδικό. Να σημειώσω εδώ την εξαιρετική παρουσία του Γιάννη Μάνιου σε ένα φινετσάτο ρόλο που δίνει μια άλλη νότα σε όλη την παράσταση. Οι στιγμές του είναι μοναδικές και η ενέργεια του υπέροχη. Επίσης η πολύ δροσερή παρουσία της Μαριλένας Ράδου να σημειωθεί στα συν της παράστασης.Το διπλό σκηνικό του Αντώνη Χαλκιά έτεμνε την παράσταση όπως άρμοζε. Ήταν ακριβώς στο πνεύμα του έργου και τα ευφάνταστα κουστούμια της Κατερίνας Κοντού μας μετέφεραν σε μια εποχή ξεχασμένη αλλά τόσο δική μας και οικεία. Οι φωτισμοί του Γιώργου Φωτόπουλου τόνισαν με ακρίβεια όλες τις σκηνοθετικές υποσημειώσεις του Βασίλη Θωμόπουλου.

Αν έχετε οιαδήποτε στεναχώρια, πλάκωμα, δυσθυμία, κακοκεφιά κλπ, παρακαλώ πολύ Δεριγνύ 10 βρίσκεται το θέατρο ΑΘΗΝΑ. Δεν πρόκειται ειλικρινά για διαφήμιση, αλλά επειδή ξέρω ότι εκεί θα σκάσει λίγο το χειλάκι σας, κι αυτό είναι που μετράει. Κι αν, λέω αν, δείτε και κάτι που δεν σας κολλάει στο μάτι ή στο αυτί, αφήστε το να περάσει. Όχι γιατί δεν πρέπει να του δώσουμε σημασία, αντιθέτως πρέπει, αλλά να, όταν πας να γελάσεις η καρδιά πρέπει να είναι ανάλαφρη κι όχι να μοιάζει με ζυγαριά ακριβείας.

Καλή σας διασκέδαση.

Ταυτότητα:

Πρωταγωνιστούν με αλφαβητική σειρά:
Μάριος Αθανασίου
Χάρης Ασημακόπουλος
Χάρης Γρηγορόπουλος
Τζους Ευείδη
Βίκυ Κάβουρα
Γιάννης Μάνιος
Σπύρος Πούλης
Μαριλένα Ράδου
Συντελέστες:
Απόδοση: Δημήτρης Αποστόλου
Σκηνικά Αντώνης Χαλκιάς
Κοστούμια: Κατερίνα Κοντού
Φωτισμοί: Γιώργος Φωτόπουλος
Σκηνοθεσία: Βασίλης Θωμόπουλος

Παραστάσεις & Ώρες έναρξης:
Τετάρτη 19:30,
Πέμπτη 21:15
Παρασκευή 21:15
Σάββατο 18:15 & 21:15
Κυριακή 19:30
Τιμές εισιτηρίων
Διακεκριμένη: 20 €
Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή και Κυριακή: Γενική είσοδος 16 €
Σάββατο: 14 € -Απογευματινή Παράσταση & 18 € -Βραδινή Παράσταση
12 € για ευπαθείς ομάδες
Προπώληση μέσω www.viva.gr και στο ταμείο του θεάτρου τηλ.: 210 8237330

Διαβάστε, επίσης:Ταινία για την Ελλάδα της κρίσης, ετοιμάζει ο Κώστας Γαβράς

Tags:

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ads

You May Also Like

Ο Grammy-Winning R&B, τραγουδιστής -στιχουργός, James Ingram πέθανε στα 66 χρόνια

Η μουσική βιομηχανία έχει υποστεί μια άλλη απίστευτη απώλεια. Ο τραγουδιστής-τραγουδοποιός του R & ...

Mπάμπης Στεφανίδης: «Τα παιδιά και τα σκυλιά είναι οι απόλυτοι εκφραστές της έννοιας της αγάπης»

Ro(o)ckies O τραγουδοποιός-μουσικός Μπάμπης Στεφανίδης -από τη γενέτειρά του, Καστοριά, μέσω… Κέρκυρας-, «εγκαινιάζει» τη ...

Athens Record Fair at Gagarin 205

Την Κυριακή 3 Μαρτίου το Gagarin 205 διοργανώνει το 1ο ATHENS RECORD FAIR! Ανήκετε ...

Η ζωή του Ερνέστο Τσε Γκεβάρα, φωτίζεται στο Θέατρο Εκστάν

Μια παράσταση εμπνευσμένη από τη ζωή του μεγάλου επαναστάτη Eρνέστο Τσε Γκεβάρα. Τα νεανικά ...

«Σε μια…Μέρα»: Η καυστική μαύρη κωμωδία του Άλλεν Μπάρτον παίρνει παράταση (Έως 2 Δεκεμβρίου)

Μετά τη συγκινητική προσέλευση του κοινού, ο Τζεφ και ο Νταν θα μας υποδέχονται ...

Αυτό είναι το νέο επαγγελματικό βήμα της Μπάγιας Αντωνοπούλου μετά το τέλος του “Survivor Πανοραμα”

Όπως αποκάλυψαν σήμερα στο Πρω1νό τίτλους τέλους ρίχνει το Survivor Πανόραμα, καθώς η εκπομπή σχετικά με το ...