Χρήστος Σπανός : Εγω πάντα πίστευα στη σκληρή δουλειά με τον εαυτό σου. Αν δεν εξελίσσεσαι σαν άνθρωπος και σαν καλλιτέχνης οποιαδήποτε προβολή σου θα είναι απλά μια αντανάκλαση της πραγματικότητας.

Το newslink.gr και εγώ προσωπικά θέλω να ευχαριστήσω τον καλό φίλο και
εξαιρετικό ηθοποιό Χρήστο Σπανό για την τιμή που μας κάνει να μας
ανοίξει λίγο τα χαρτιά της επαγγελματικής του καριέρας που μετρά πλέον
πάνω από είκοσι χρόνια στο στίβο του θεάματος.


Χρήστο, το 1997 αποφοίτησες από την Δραματική Σχολή του
Εθνικού Θεάτρου. Αυτό από μόνο του είναι ένα από τα μεγαλύτερα
στοιχήματα για έναν νέο ηθοποιό. Θεωρείς ότι η δυναμική του
Εθνικού ήταν καταλυτική για την μετέπειτα πορεία σου στο χώρο ή
θα μπορούσε να ισχύσει και σε οποιαδήποτε άλλη σχολή;

Η δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου ήταν και παραμένει για μένα η
καλύτερη σχολή μέχρι σήμερα. Πέρα από τα μαθήματα υποκριτικής, έχει
στο πρόγραμμά της μια σειρά από τεχνικά μαθήματα όπως
τραγούδι, χορό, κινησιολογία, αυτοσχεδιασμό, ξιφασκία κλπ. Πολύ
σημαντικό επίσης είναι ότι υπάρχει και ένα θέατρο από πίσω με πολλές
παραγωγές καθε χρόνο. Για έναν καινούργιο ηθοποιό που ξεκινάει είναι
σίγουρα μια καλή αρχή. Στο Εθνικό δούλεψα και κατά τη διάρκεια της
φοίτησής μου στη σχολή αλλά και μετά. Αν θυμάμαι καλά πρέπει να ήταν
σε 10 παραγωγές, μπορεί και περισσότερες, τόσο στο αρχαίο
δράμα (Επίδαυρο, Ηρώδειο), όσο και σε σύγχρονο ρεπερτόριο στις σκηνές
Ρεξ, Κεντρική και Νέα Σκηνή.

Έχεις συνεργαστεί με ηχηρά ονόματα, όπως ο Φασουλής, ο Τσιάνος,
Βαλτινός, Βούρτση, Φιλιππίδης και φυσικά ο Γιάννης Μπέζος με την
Ναταλία Τσαλίκη που είχατε και την μεγάλη επιτυχία στη μικρή οθόνη
με το «Άκρως Οικογενειακόν» . Πως είναι να συνεργάζεσαι με
ανθρώπους του δικού τους βεληνεκούς και ποια η δική τους στάση
απέναντι σε έναν νέο ηθοποιό;

Βγαίνοντας από τη σχολή είχα σαν στόχο να είμαι σε μεγάλες δουλειές
με πρωταγωνιστές μεγάλα ονόματα. Ήθελα να μάθω πώς δουλεύουνε, να
μάθω πράγματα. Ο κάθε ένας έφερε την γνώση και την εμπειρία
χρόνων. Μια δεύτερη σχολή δλδ η συναναστροφή μαζί τους.

Και όχι μόνο στα πρώτα χρόνια αλλά μέχρι και σήμερα. Ήμουν τυχερός γιατί
συνεργάστηκα πολύ καλά μαζί τους και στο θέατρο και στην τηλεόραση.

Ποια γνώμη έχεις για το κλασικό θέατρο; Θεωρείς ότι πρέπει να
εκμοντερνίζεται στις μέρες μας προκειμένου να γίνεται πιο εύπεπτο για
το κοινό ή να κρατά των παραδοσιακό του χαρακτήρα;

Ωραία ερώτηση αυτή. Καταρχάς δε θεωρώ σωστό ότι κάτι
εκμοντερνίζεται για να γίνεται πιο εύπεπτο. Το κοινό μια χαρά μπορεί να
παρακολουθήσει και να κατανοήσει κλασσικά έργα. Πιστεύω ότι
οποιοδήποτε “πείραγμα” γίνεται σε τέτοιου είδους έργα πρέπει να φέρει
και μία πρόταση και όχι για απλό πειραματισμό ή αδυναμία του
σκηνοθέτη να τα προσεγγίσει. Ευτυχώς έχουν ανεβεί κάποιες
παραστάσεις που είχαν τρομερό ενδιαφέρον από ανθρώπους αξιόλογους.

Το Ελληνικό κοινό έχει την ευχέρεια να παρακολουθεί μια τεράστια
γκάμα έργων που πλαισιώνουν την θεατρική ζωή του τόπου. Υπάρχουν
ποιοτικά στάνταρντ στον κόσμο ή βλέπουν οτιδήποτε χωρίς κριτήριο;

Ο κάθε άνθρωπος Βαγγέλη μου έχει το δικαίωμα να βάζει τα στάνταρτ
του και να τα ξεπερνάει όπως νομίζει. Γι αυτό υπάρχει και όλη η
θεατρική γκάμα στα θέατρα της Αθήνας. Για μένα κριτήριο για μια
παράσταση είναι να μπορεί να την παρακολουθήσει ο καθένας.
Το θέατρο είναι για όλους.

Με ποιόν τρόπο μπορεί ένας ηθοποιός που τυγχάνει δημόσιας
αναγνώρισης να προστατεύσει την ιδιωτική του ζωή χωρίς να
δυσαρεστήσει τους θαυμαστές.

Πιστεύω ότι υπάρχουν στιγμές στη ζωή μας που ανήκουν μόνο σε μας
και αν θέλεις δεν ενδιαφέρουν και κανέναν. Δεν είναι και καθόλου
δύσκολο να παραμείνουν προστατευμένες. Όλα αυτά τα χρόνια που είμαι
στη δουλειά, η προσωπική μου ζωή δεν παραβιάστηκε ποτέ. Και στο
instagram, που χρησιμοποιώ περισσότερο, δεν ξεπερνάω τη διαχωριστική
γραμμή. Θέλω να πιστεύω ότι δεν δυσαρεστώ κανέναν μ αυτή τη στάση
ζωής.

Σίγουρα μετά από τόσα χρόνια στο χώρο θα έχεις πολλές όμορφες
αναμνήσεις. Ποια δουλειά όμως σε έκανε να νιώσεις περήφανος που
διάλεξες την υποκριτική για την επαγγελματική σου πορεία;

Κάνω αυτό που αγαπώ. Είμαι περήφανος για τις συνεργασίες μου και
κάθε μια δουλειά με πάει παραπέρα. Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποια
περισσότερο.

Μήπως μπορείς να φέρεις στο νου σου μια κουβέντα, ένα μότο που
σου είπε κάποια στιγμή κάποιο σημαντικό πρόσωπο;

Να είμαι ειλικρινής με τον εαυτό μου και τα θέλω μου.

Χρήστο είσαι ένας ευγενικός άνθρωπος. Αρετή που δύσκολα βρίσκει
κανείς, όχι μόνο στο χώρο, μα και γενικότερα. Υπήρξε κάποια στιγμή
που μετάνιωσες για την θετική σου συμπεριφορά έναντι κάποιου;

Την ευγένεια τη θεωρώ αρετή. Και χαρακτηριστικό πολιτισμένων
ανθρώπων. Όσο μεγαλώνω δε, θέλω να συναναστρέφομαι μόνο με τέτοια
άτομα. Όσον αναφορά την θετικότητα ,ναι, είμαι αισιόδοξος κι αυτό είναι
στάση ζωής.


Η εικόνα πλέον έχει τεράστια δυναμική και αυτό το συναντάμε όλοι
μας στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης. Αρκεί όμως για την ουσιαστική
προβολή του καλλιτέχνη;

Εγω πάντα πίστευα στη σκληρή δουλειά με τον εαυτό σου. Αν δεν
εξελίσσεσαι σαν άνθρωπος και σαν καλλιτέχνης οποιαδήποτε προβολή
σου θα είναι απλά μια αντανάκλαση της πραγματικότητας. Όσο και να
προβληθείς αν δεν έχεις περιεχόμενο η ίδια η δουλειά και στην τελική ο
κόσμος θα σε πετάξει έξω.

 

Θέατρο, μικρή οθόνη ή κινηματογράφος; Ποια θα ήταν η δική σου
επιλογή σε περίπτωση που έπρεπε να διαλέξεις;

Μου αρέσουν και τα τρία είδη για διαφορετικούς λόγους. Πάντα βέβαια
θέλω να υπάρχει στη ζωη μου το θέατρο γιατί με εξελίσσει σαν ηθοποιό
αλλα αγαπώ και την τηλεόραση που έχει πιο γρήγορες διαδικασίες. Όσο
μεγαλώνω αποκτώ και μεγαλύτερη επιθυμία να κάνω και
κινηματογράφο.

 

Τον Χρήστο Σπανό θα τον δείτε να παίζει στο «Δείπνο Ηλιθίων» στο θέατρο Κάππα για τρίτη συνεχόμενη χρονιά. Στη μικρή οθόνη τον συναντάμε στο » Όσο έχω εσένα» στον ΣΚΑΙ στον ρόλο του «Πέτρου»

  • Βαγγέλης Τάτσης

    Ευτυχώς που μου βγάλανε το «Ευ» από πολύ μικρή ηλικία γιατί αν και Εύηχο το Ευάγγελος τουλάχιστον για την δεκαετία του 70 που γεννήθηκα, ένα bulling θα το έτρωγα. Ο Φλεβάρης αν και κρύος εγώ γεννήθηκα μέσα στα ζεστά στις 21 του μήνα το σωτήριο έτος 1975 στο Αρεταίειον και οι δικοί μου ποτέ δεν αντιλήφθησαν την τρέλα που θα κουβαλάω, μέχρι που την έκανα καύσιμο γράφοντας κείμενα, άλλοτε θεατρικά, άλλοτε παιδικά και άλλοτε στιχάκια απλά για να μην μου κάνει μούτρα και η κιθάρα μου. Αγαπώ τις θετικές αύρες των παιδιών και τους μεγάλους που δεν μεγαλώνουν ποτέ.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ads

You May Also Like

Το ηλεκτρονικό βιβλίο στην Ελλάδα: 10 χρόνια μετά

Τη Δευτέρα, 4 Φεβρουαρίου στις 8:30 μ.μ. στο βιβλιοπωλείο IANOS (Σταδίου 24, Αθήνα) θα ...

KΡΑΟΥΝΑΚΗΣ + ΣΠΕΙΡΑ LIVE ΣΤΟ MOJITO BAY 6/8/19 «ΦΙΛΑ ΜΕ ΣΤΗΝ ΑΜΜΟ»

Καλοκαίρι στην Αθήνα Παραλία ραντεβού Σταμάτης Κραουνάκης + Σπείρα Σπείρα «Φίλα με…στην άμμο» Τρίτη ...

«Δεσποινίς Τζούλια» του Στρίντμπεργκ κατά Φιλίππογλου

Το Από Μηχανής Θέατρο, σε συμπαραγωγή με το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου, παρουσιάζουν από την Παρασκευή ...

Χαμηλά ποσοστά για Λαζόπουλο – Καλά κρατά ο τυφώνας «MasterChef»

Για 2η φορά ο Λάκης Λαζόπουλος «ξαναχτύπησε», το βράδυ της Τρίτης, μέσα από το ...

«Η ΠΕΡΑΣΤΙΚΗ» του Ζαν Πωλ Ντενιζόν σε δική του σκηνοθεσία στο θέατρο ΕΚΣΤΑΝ για 4 τελευταίες παραστάσεις.

Ο κορυφαίος Γάλλος σκηνοθέτης Ζαν Πωλ Ντενιζόν που τιμήθηκε από την ένωση κριτικών θεάτρου, ...