Ο ηθοποιός, Χρήστος Πλαΐνης, «ξεφυλλίζει» το βιβλίο (της Μαρίας Ιορδανίδου) της οικογένειας της θρυλικής κοκόνας από την Πόλη, της «Λωξάντρας», στο θέατρο Βεάκη και εν μέσω… μαγειρικής και τραγουδιού, με πολλούς και εκλεκτούς ηθοποιούς και μουσικούς συνδαιτημόνες, αποκαλύπτει αποκλειστικά στο Newslink.gr και στο δημοσιογράφο Νίκο Κολίτση, προσωπικές ιστορίες, μεταξύ άλλων, για την πρόκληση του νέου «βίαιου» ρόλου του, τη διαχρονικότητα της διαδρομής ενός ηθοποιού στην τηλεόραση και στο θέατρο, την τέχνη του «επιχειρείν», τη νέα οικογενειακή θεώρηση ζωής, τη γνωριμία επί σκηνής με την Ελένη Κοκκίδου και τον Γιώργο Αρμένη, τα κοσμήματα, τους κινδύνους της μεταφοράς λογοτεχνικών έργων στο θέατρο και τις αξίες των δύο εποχών, μεταφέροντας «τη γεύση και τη μυρωδιά μιας ξεχασμένης Ελλάδας…

Νέα πολυαναμενόμενη θεατρική παράσταση, ανακαινισμένο θέατρο Βεάκη, καταξιωμένοι ηθοποιοί και σκηνοθέτης. Με τι θέλετε να συνδεθεί τ’ όνομά σας, αναφορικά με τη συμμετοχή σας στη συγκεκριμένη παράσταση;

Πράγματι, το θέατρο Βεάκη είναι ένας χώρος ο οποίος έχει φιλοξενήσει πολλούς μεγάλους ηθοποιούς και πολύ σπουδαίες θεατρικές παραστάσεις. Αρκεί και μόνο να θυμηθεί κανείς ότι υπήρξε, για επτά περίπου χρόνια, σκηνή του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν. Στο ανακαινισμένο εκ βάθρων, λοιπόν, αυτό θέατρο, μ’ αυτό το τόσο διαχρονικό έργο, όλοι οι συντελεστές κι εγώ προσωπικά, φιλοδοξούμε να φανούμε αντάξιοι και του χώρου και της καλλιτεχνικής του υπόστασης και να παρουσιάσουμε μια παράσταση η οποία θα έχει κάτι να πει.

Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που κρύβει ο νέος σας θεατρικός ρόλος;

Η δυσκολία του φετινού ρόλου και παράλληλα πρόκληση, είναι ότι υποδύομαι ένα χαρακτήρα που αλλάζει διάθεση, στάση και συμπεριφορά, απότομα και ακραία, χωρίς να υπολογίζει αντιδράσεις και συμφέροντα. Επιλέγει να εκφραστεί μέσω της βίας -κάτι το οποίο είναι εντελώς αντίθετο με τη στάση ζωής και τις αξίες μου- και το καταδικάζω σε οποιαδήποτε μορφή του.

Οι ηθοποιοί που είναι περισσότερο αναγνωρίσιμοι και από την παρουσία τους σε καθημερινές τηλεοπτικές σειρές, έχουν διαχρονικά τις ίδιες ευκαιρίες στο θέατρο και στον κινηματογράφο ή αντιμετωπίζονται πολλές φορές διαφορετικά και στερεοτυπικά;

Η τηλεόραση είναι ένα μέσο το οποίο δημιουργεί σε γρήγορο χρόνο και με πολύ μεγάλη δυναμική, μόδες και διασημότητες. Η διάρκεια, όμως, που κρατάει όλο αυτό το λαμπερό, φαντασμαγορικό περιτύλιγμα, είναι πολύ μικρή τις περισσότερες φορές. Η διαχρονικότητα, λοιπόν, που μπορεί να έχει ένας ηθοποιός έχει να κάνει περισσότερο με τη συνολική του πορεία και διαδρομή στη θέατρο και όχι με τη συμμετοχή στην τηλεόραση. Αναμφίβολα, η τηλεόραση δίνει ευκαιρίες, αλλά μπορεί ν’ αποτελέσει και παγίδα. Είναι μια ευκαιρία που πρέπει να ξέρει κάποιος πώς θα τη διαχειριστεί.

Ανήκετε πλέον και στη νέα γενιά επιχειρηματιών, με κατάστημα κοσμημάτων στο Χαλάνδρι; Ποια είναι η αντιμετώπιση των πελατών σας; Βοηθά η υποκριτική στο «επιχειρείν»;

Η αλήθεια είναι ότι καμιά φορά ξαφνιάζονται, όταν με βλέπουν. Σαν να μπερδεύονται λιγάκι. Υπάρχουν, βέβαια και στιγμές αμηχανίας, αλλά πιάνουμε την κουβέντα και όλα είναι καλά. Η τέχνη της υποκριτικής δε νομίζω ότι βοηθάει στο επιχειρείν. Το επάγγελμα του ηθοποιού «βοηθάει», που έχει καταντήσει να είναι χόμπι, μιας και ο τρόπος που αμείβονται τα τελευταία χρόνια οι ηθοποιοί, δεν τους δίνει, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, τη δυνατότητα να ζουν τουλάχιστον με αξιοπρέπεια από την εργασία τους.

Η οικογένεια και η επιχειρηματικότητα στη ζωή σας έχει αλλάξει τη θεώρησή σας για τo θέατρο και την προσωπική έκφραση;

Η ανάγκη για έκφραση και δημιουργικότητα ενός ανθρώπου δεν αλλάζει, απλώς κατά καιρούς διοχετεύεται με διαφορετικούς τρόπους. Η οικογένεια, όμως, μου άλλαξε τη θεώρηση, όχι μόνο για το θέατρο αλλά για ολόκληρη τη ζωή. Ο τρόπος που αντιλαμβάνομαι, που αντιμετωπίζω και λειτουργώ πια στη ζωή, είναι τελείως διαφορετικός. Τα παιδιά και η σύντροφος -σύζυγός μου-, είναι πάνω απ’ όλα. Λειτουργούν ολοκληρωτικά σαν καταλύτης σε οποιαδήποτε απόφαση και λειτουργία μου, είτε αφορά απλά καθημερινά πράγματα είτε σημαντικότερες αποφάσεις.

Ποιο κόσμημα θα ταίριαζε στην ίδια την «Λωξάντρα»;

Η Λωξάντρα είναι από μόνη της ένα κόσμημα. Κοσμεί τις ζωές των δικών της ανθρώπων μ’ ένα τρόπο συγκινητικό. Είναι η προσωποποίηση της χαράς, της δοτικότητας, της φροντίδας, της αγάπης και πολλών άλλων πραγμάτων, που θα μπορούσαμε να μιλάμε για ώρες.

O δυναμισμός μιας λαϊκής γυναίκας, όπως είναι η Λωξάντρα, πόσο απέχει από τη σύγχρονη Ελληνίδα στη σημερινή εποχή;

Οι πολλαπλοί ρόλοι που έχουν οι γυναίκες στη σύγχρονη κοινωνία, της μητέρας, της συντρόφου και της εργαζόμενης, τις έχουν κάνει πολύ δυναμικές. Δεν έχουν καμία σχέση με τις γυναίκες των παλαιότερων γενεών, πόσο μάλλον με τις γυναίκες της εποχής, που αναφέρονται στο έργο της Μαρίας Ιορδανίδου. Η Λωξάντρα, όμως, είναι μια γυναίκα δυναμική. Μπορεί να πιστεύει σε ήθη και αξίες ξεπερασμένες, δυστυχώς, για τη σημερινή εποχή, αλλά είναι μια γυναίκα με δύναμη και πυγμή η οποία δε διστάζει να πει και να κάνει αυτό που θεωρεί σωστό.

Πόσο ριψοκίνδυνο είναι να μεταφέρεται ένα αναγνωρισμένο λογοτεχνικό κείμενο στο θεατρικό σανίδι;

Είναι αλήθεια ότι η μεταφορά λογοτεχνικών διηγημάτων στο θέατρο και στην τηλεόραση κρύβει κινδύνους και δυσκολίες. Ο τρόπος που αγγίζει ένα βιβλίο κάποιον είναι πολύ υποκειμενικός. Η προσωπική φαντασία και το ταξίδι που κάνει ο καθένας μέσα από ένα βιβλίο, μπορεί να έρθει σε μεγάλη αντίθεση μ’ αυτό που θα αισθανθεί, όταν αυτό το δει στο θέατρο ή στην τηλεόραση, ειδικά για βιβλία που έχουν αγαπηθεί τόσο όσο η Λωξάντρα. Παρ’ όλα αυτά, όμως, έχουμε τη μεγάλη τύχη, στη προκειμένη περίπτωση, τη διασκευή και απόδοση να την έχει επιμεληθεί ο Άκης Δήμου. Μας έχει δώσει ένα κείμενο δουλεμένο, με πολύ μεράκι και λεπτομέρεια και ελπίζουμε όλοι οι συντελεστές να μπορέσουμε να φανούμε αντάξιοι των προσδοκιών του κόσμου που θα έρθει να μας δει.

Με ποιον ηθοποιό της παράστασης, άνδρα ή γυναίκα, δεν είχατε συνεργαστεί ποτέ ξανά στο παρελθόν και χαίρεστε ιδιαίτερα για τη φετινή θεατρική σύμπραξη;

Ο φετινός θίασος, παρότι πολυπληθής, αποτελείται από μία πολύ δυνατή ομάδα. Αυτό οφείλεται, αρχικά, στον καπετάνιο του πληρώματος, που είναι ο Σωτήρης Χατζάκης αλλά και στην ποιότητα και το ήθος όλων των συναδέλφων. Υπάρχουν φέτος αρκετοί συνάδελφοι, που για πρώτη φορά συνεργάζομαι μαζί τους, αν και τους περισσότερους τους γνωρίζω μέσα από τη δουλειά τους. Θα ήταν άδικο ν’ αφήσω κάποιον απ’ έξω, γιατί πραγματικά ο καθένας είναι ξεχωριστός και απ’ αυτούς που συνεργάζομαι για πρώτη φορά, αλλά και απ’ αυτούς που έχουμε συνυπάρξει ξανά.

Δε θα μπορούσα, όμως, να μην αναφερθώ πιο συγκεκριμένα στη γνωριμία μου επί σκηνής -γιατί η γνωριμία μας πάει χρόνια πίσω-, με την Ελένη Κοκκίδου, η οποία ως Λωξάντρα συγκινεί βαθιά και δίνει στο ρόλο μία πολυεπίπεδη υπόσταση. Επίσης, είναι μεγάλη η χαρά και η τύχη που έχω φέτος να μαθαίνω από τον Γιώργο Αρμένη -αυτόν τον σπουδαίο ηθοποιό-, πολλά πράγματα και επί σκηνής αλλά όχι μόνο.

Λωξάντρα της Μαρίας Ιορδανίδου στο Θέατρο Βεάκη

Στη σκηνή του εκ βάθρων ανακαινισμένου ιστορικού θεάτρου Βεάκη, ένας πολυπληθής θίασος ηθοποιών και μουσικών, με επικεφαλής την Ελένη Κοκκίδου (Λωξάντρα), ζωντανεύουν την ιστορία, τα ήθη και τα έθιμα, τα τραγούδια, τις γεύσεις και τις μυρωδιές μιας ξεχασμένης Ελλάδας, από την Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2018.

Η «Λωξάντρα», βασισμένη στο συναρπαστικό μυθιστόρημα της Μαρίας Ιορδανίδου, σε θεατρική απόδοση του Άκη Δήμου και σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη είναι μια γοητευτική παράσταση-ταξίδι στο χρόνο, μέσα από τα μάτια και τις συνταγές μιας χαρισματικής γυναίκας.

Η θρυλική κοκόνα από την Πόλη

Τέλη 19ου αιώνα-αρχές 20ου. Μια μεσοαστική ελληνική οικογένεια της Κωνσταντινούπολης ζει τις μικρές και τις μεγάλες στιγμές της καθημερινότητάς, με φόντο τα ιστορικά γεγονότα της εποχής. Στον πυρήνα της, η κοκόνα Λωξάντρα. Μια λαϊκή γυναίκα που έχει αγάπη για τη ζωή και τους γύρω της. Πανέξυπνη, στοργική, αλλά και χαρισματική μαγείρισσα. Σημειώστε ένα από τα μυστικά της: «Τη σαρδέλα καλά να τη λαδώσεις πρέπει και μετά πάνω σε κληματόφυλλα να την ψήσεις-όλα εγώ θα σε τα λέω;». Στην παράσταση θ’ αποκαλύψει περισσότερα.

Η Λωξάντρα δεν είναι γέννημα συγγραφικής φαντασίας, αλλά πρόσωπο υπαρκτό. Συγκεκριμένα, η γιαγιά της Μαρίας Ιορδανίδου. Η τελευταία το 1962 και σε ηλικία 65 χρονών μετέφερε στο ομώνυμο μυθιστόρημα την ιστορία αυτής της δυναμικής γυναίκας, περιγράφοντας παράλληλα με χιούμορ και ζηλευτή ζωντάνια τα έθιμα και τη ζωή των Ελλήνων της Πόλης.

Ελάτε, λοιπόν, να θυμηθούμε οι παλαιότεροι και να μάθουμε οι νεότεροι τα παλιά, να γελάσουμε και να συγκινηθούμε. Και πού ξέρετε, ίσως η Λωξάντρα σας φιλέψει και λίγο από τον ξακουστό χαλβά της.

Πληροφορίες

Χώρος: Θέατρο Βεάκη, Στουρνάρη 32, Αθήνα / Τηλ.: 210 5223522

  • Σκηνοθεσία: Σωτήρης Χατζάκης
  • Σκηνικά: Έρση Δρίνη
  • Κοστούμια: Έρση Δρίνη
  • Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
  • Χορογραφία: Δήμητρα Γρατσιούνη
  • Παίζουν: Ελένη Κοκκίδου, Γιώργος Αρμένης, Μιχάλης Μητρούσης, Ευαγγελία Μουμούρη, Χρύσα Παπά / Συμμετέχουν αλφαβητικά οι: Κατερίνα Αντωνιάδου, Σάρα Εσκενάζη, Χρήστος Ζαχαριάδης, Αλεξάνδρα Καρακατσάνη, Γιάννης Κουκουράκης, Αλεξία Μουστάκα, Χρήστος Πλαϊνης, Γιάννης Σαμσιάρης, Αναστασία Τσιλιμπίου, Κοραλία Τσόγκα, Σόλων Τσούνης, Αλμπέρτο Φάις, Μαρία Χάνου, Χριστίνα Ψάλτη / «Τραγουδίστρια Ευθαλία» η Ελένη Τσαλιγοπούλου, Σαντούρι-Μουσική: Ανδρέας Κατσιγιάννης, Ούτι-Κρουστά: Χρυσάνθη Τζοβάνη
  • Τιμές Εισιτηρίων: 23, 20, 17 και 15 ευρώ
  • Πληροφορίες: Προπώληση εισιτηρίων και κρατήσεις στο viva.gr
  • Παραστάσεις: Τετάρτη στις 19:00, Πέμπτη 20:00, Παρασκευή 21:00, Σάββατο 18:00 και 21:00 και Κυριακή 18:00
  • Φωτογραφίες: Μαριλένα Αναστασιάδου
  • Βοηθός Σκηνοθέτη: Κωνσταντίνος Κυριακού

Διαβάστε, επίσης:Ο διεθνούς φήμης σαξοφωνίστας και συνθέτης της τζαζ, Δημήτρης Βασιλάκης, για δύο εμφανίσεις στο Jazz Point.

Tags:

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ads

You May Also Like

“Υπόγειο” του Ζουζέπ Μαρία Μπενέτ Ι Ζουρνέτ στο θέατρο Olivio

Μια τυχαία συνάντηση, μια απρόσμενη εξέλιξη. Παιχνίδια ρόλων που μπερδεὐτηκαν , όρια που ξεπεράστηκαν, ...

«Η Πανούκλα» σε σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη στο Θέατρο 104

Η ομάδα GAFF μετά τον επιτυχημένο «Παίκτη» του Φ. Ντοστογιέφσκι σε σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη, ...

Ένα από τα αριστουργήματα του Νταλί βγαίνει σε δημοπρασία

Ένα από τα πλέον προσωπικά αριστουργήματα του Σαλβαδόρ Νταλί, ένα έργο που απεικονίζει τον ...

Χριστίνα Κουλουμπή: «Η δηµιουργικότητα είναι αυτή που γεννάει ζωή!»

«Η Αργοναυτική εκστρατεία» δεν είναι αποκύημαµα της φαντασίας», αποφαίνεται πρόσφατη µελέτη του Πανεπιστηµίου της ...