Αλμπέρτο Φάις: «Ο εαυτός μας είναι πάντα πιο πλούσιος απ’ όσο φανταζόμαστε και από κάθε ρόλο»

Ο ηθοποιός, Αλμπέρτο Φάις, έρχεται... από την Πόλη και μας καλεί σε «γεύμα» στο θέατρο Βεάκη...

Ο ηθοποιός, Αλμπέρτο Φάις, έρχεται… από την Πόλη και μας καλεί σε «γεύμα» στο θέατρο Βεάκη, μετά από μια αποκλειστική συνέντευξη στο Newslink.gr και στο δημοσιογράφο Νίκο Κολίτση, με «επιδόρπιο», μεταξύ άλλων, τη λογοτεχνία, την αναγνωρισιμότητα της «Λωξάντρας», την ατμόσφαιρα της εποχής, την οικογενειακή θεατρική συνύπαρξη, τη φιλαναγνωσία, τις μεγάλες διεθνείς παραγωγές, το χαρακτήρα του «Επαμεινώνδα» και τα «έξυπνα μικρά ψέματα», γιατί ο ηθοποιός «προικίζει κάποιες γραμμές σ’ ένα χαρτί όχι με κομμάτια αλλά με όλο του τον εαυτό»…

«Λωξάνδρα». Είχατε διαβάσει το ομώνυμο λογοτεχνικό έργο, πριν καταλήξετε στη συμμετοχή σας στη φετινή παράσταση;

Είχα διαβάσει το έργο πολλά χρόνια πριν και το ξαναδιάβασα με αφορμή την πρόταση που μου έγινε. Η μεταφορά ενός λογοτεχνικού έργου στη σκηνή είναι   πάντα ένα δύσκολο εγχείρημα. Θεωρώ ότι η μεταφορά του Άκη Δήμου καταφέρνει να μεταφέρει πολύ πειστικά την ατμόσφαιρα που υπάρχει στο αντίστοιχο λογοτεχνικό έργο.

Ποιο πρότυπο Ελληνίδας γυναίκας σας θυμίζει η persona της Λωξάνδρας σήμερα;

Δε νομίζω ότι θα υπάρξει θεατής που δε θ’ αναγνωρίσει στο πρόσωπο της Λωξάντρας κάποια γυναίκα από το οικείο περιβάλλον του. Ακόμη και σήμερα, που ο ρόλος της γυναίκας έχει αλλάξει ραγδαία από την εποχή της Λωξάντρας, τα βασικά στοιχεία της ενυπάρχουν σε κάθε μητέρα, σύζυγο ή γιαγιά. Η αγάπη, η πίστη στη ζωή, η αφοσίωση στην οικογένεια και η αλληλεγγύη στο συνάνθρωπο οδηγούν κάθε πράξη της ηρωίδας αυτής και το γεγονός αυτό την κάνει αναγνωρίσιμη, οικεία και τόσο αγαπητή.

Mπορεί να λειτουργήσει θετικά η συνύπαρξη δύο ηθοποιών σε μία οικογένεια, όπως η δική σας περίπτωση;

Για να συνεχίζεται η συνύπαρξη μάλλον λειτουργεί και θετικά. Έτσι κι αλλιώς η συνύπαρξη από μόνη της δεν είναι μια εύκολη υπόθεση.  Η  ιδιαίτερη φύση της δουλειάς μας, με τις ανασφάλειες, τις συχνές ανατροπές στα επαγγελματικά σχέδια αλλά και τις μεγάλες χαρές που προσφέρει, απαιτεί χειρισμό για να μη διαταράσσεται συχνά  η οικογενειακή ηρεμία και ισορροπία. Αυτό σε κρατάει σε μια εγρήγορση και το θεωρώ πολύ θετικό. Ας μην ξεχνάμε ότι έχεις και κάποιον να σου κρατάει τα λόγια, όταν μαθαίνεις το κείμενο!

Πώς κρίνετε το ανακαινισμένο θέατρο Βεάκη ως θεατής; Υπάρχει αδήριτη ανάγκη ανακαίνισης και άλλων θεάτρων στην Αθήνα, με σημαντική συνεισφορά και χρόνια παραστάσεων στις πλάτες τους;

Το Βεάκη ανακαινίστηκε με τρόπο που αναδεικνύει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα και ύφος του συγκεκριμένου θεάτρου, ενω ταυτόχρονα πληρεί τις προϋποθέσεις λειτουργίας μιας μεγάλης αίθουσας στο κέντρο της Αθήνας. Σέβεται το θεατή και δίνει τη δυνατότητα για μεγάλες παραγωγές. Είναι μια σημαντική και άξια μίμησης κίνηση σε μια τόσο δύσκολη εποχή.

Mπορεί ένα κλασικό λογοτεχνικό έργο στο θέατρο να δημιουργήσει νέους αναγνώστες και να καλλιεργήσει τη φιλαναγνωσία;

Πολλές φορές στο παρελθόν πετυχημένες παραστάσεις και πολύ περισσότερο ταινίες, που βασίστηκαν σε λογοτεχνικά έργα, οδήγησαν και σε αύξηση του ενδιαφέροντος για τ’ αντίστοιχα βιβλία. Δεν ξέρω, βέβαια, κατά πόσο αυτό είναι αρκετό για να δημιουργήσει νέους αναγνώστες. Νομίζω ότι η σχέση με το διάβασμα καλλιεργείται από νωρίς στη ζωή του ανθρώπου.

Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζετε με τη συμμετοχή σας στη συγκεκριμένη παράσταση, στην οποία συνυπάρχετε με καταξιωμένους ηθοποιούς και σκηνοθέτη;

Στην παράσταση της Λωξάντρας καλούμαστε όλοι να μεταφέρουμε την ατμόσφαιρα μιας άλλης εποχής και να περιγράψουμε τις ζωές ανθρώπων που είχαν μια ολότελα διαφορετική σχέση με το χρόνο, με την οικογένεια, τα υλικά αγαθά, το φαγητό, απ’ αυτή που έχουμε εμείς σήμερα. Όταν σε μια τέτοια διαδικασία έχεις δίπλα σου καλλιτέχνες με σημαντική πορεία στο χώρο, τότε η αναζήτηση του καλλιτεχνικού αποτελέσματος γίνεται με τρόπο που σε βελτιώνει και σε προχωράει.

Υπάρχουν θεατρικά, τηλεοπτικά και κινηματογραφικά όνειρα που δεν έχετε εκπληρώσει μέχρι σήμερα;

Το πρώτο πράγμα που μου έρχεται στο μυαλό είναι το πόσο θα ήθελα να πάρω μέρος σε μια μεγάλη διεθνή παραγωγή.

Υπάρχει ρόλος που ενσαρκώσατε που να είχε κομμάτια του εαυτού σας σε ανησυχητικό βαθμό;

Κάθε ρόλος είναι ένα δημιούργημα της φαντασίας του συγγραφέα. Όσο πιο σπουδαίος είναι ο συγγραφέας, τόσο πιο άρτια είναι και η κατασκευή του ρόλου. Από κει και πέρα, ως ηθοποιός, προικίζεις κάποιες γραμμές σ’ ένα χαρτί όχι με κομμάτια αλλά με όλο σου τον εαυτό. Και ο εαυτός μας είναι πάντα πιο πλούσιος απ’ όσο φανταζόμαστε και από κάθε ρόλο.

Ποια είναι η πιο συχνή προτροπή του σκηνοθέτη της παράστασης στο πρόσωπό σας, αναφορικά με το ρόλο σας;

Ερμηνεύω το ρόλο του Επαμεινώντα, έναν από τους γιους της Λωξάντρας και του Δημητρού. Είναι ένας άνθρωπος που ορμάει στη ζωή και τη ζει χωρίς δεύτερη σκέψη. Αυτό είναι ένα από τα βασικά στοιχεία που δουλέψαμε μαζί με τον Σωτήρη Χατζάκη. Από την αρχή συνεννοηθήκαμε πολύ καλά για το πού θα οδηγηθεί ο ρόλος, οπότε δεν υπήρξε ανάγκη συχνών προτροπών!

Ποιο είναι το τελευταίο «έξυπνο μικρό ψέμα» που έχετε πει και σε ποιον; Το μετανιώσατε;

Θα το πω τώρα σε σας! Δε λέω ποτέ ψέματα!

Λωξάντρα της Μαρίας Ιορδανίδου στο Θέατρο Βεάκη

Στη σκηνή του εκ βάθρων ανακαινισμένου ιστορικού θεάτρου Βεάκη, ένας πολυπληθής θίασος ηθοποιών και μουσικών, με επικεφαλής την Ελένη Κοκκίδου (Λωξάντρα), ζωντανεύουν την ιστορία, τα ήθη και τα έθιμα, τα τραγούδια, τις γεύσεις και τις μυρωδιές μιας ξεχασμένης Ελλάδας, από την Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2018.

Η «Λωξάντρα», βασισμένη στο συναρπαστικό μυθιστόρημα της Μαρίας Ιορδανίδου, σε θεατρική απόδοση του Άκη Δήμου και σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη είναι μια γοητευτική παράσταση-ταξίδι στο χρόνο, μέσα από τα μάτια και τις συνταγές μιας χαρισματικής γυναίκας.

Η θρυλική κοκόνα από την Πόλη

Τέλη 19ου αιώνα-αρχές 20ου. Μια μεσοαστική ελληνική οικογένεια της Κωνσταντινούπολης ζει τις μικρές και τις μεγάλες στιγμές της καθημερινότητάς, με φόντο τα ιστορικά γεγονότα της εποχής. Στον πυρήνα της, η κοκόνα Λωξάντρα. Μια λαϊκή γυναίκα που έχει αγάπη για τη ζωή και τους γύρω της. Πανέξυπνη, στοργική, αλλά και χαρισματική μαγείρισσα. Σημειώστε ένα από τα μυστικά της: «Τη σαρδέλα καλά να τη λαδώσεις πρέπει και μετά πάνω σε κληματόφυλλα να την ψήσεις-όλα εγώ θα σε τα λέω;». Στην παράσταση θ’ αποκαλύψει περισσότερα.

Η Λωξάντρα δεν είναι γέννημα συγγραφικής φαντασίας, αλλά πρόσωπο υπαρκτό. Συγκεκριμένα, η γιαγιά της Μαρίας Ιορδανίδου. Η τελευταία το 1962 και σε ηλικία 65 χρονών μετέφερε στο ομώνυμο μυθιστόρημα την ιστορία αυτής της δυναμικής γυναίκας, περιγράφοντας παράλληλα με χιούμορ και ζηλευτή ζωντάνια τα έθιμα και τη ζωή των Ελλήνων της Πόλης.

Ελάτε, λοιπόν, να θυμηθούμε οι παλαιότεροι και να μάθουμε οι νεότεροι τα παλιά, να γελάσουμε και να συγκινηθούμε. Και πού ξέρετε, ίσως η Λωξάντρα σας φιλέψει και λίγο από τον ξακουστό χαλβά της.

Πληροφορίες

Χώρος: Θέατρο Βεάκη, Στουρνάρη 32, Αθήνα / Τηλ.: 210 5223522

  • Σκηνοθεσία: Σωτήρης Χατζάκης
  • Σκηνικά: Έρση Δρίνη
  • Κοστούμια: Έρση Δρίνη
  • Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
  • Χορογραφία: Δήμητρα Γρατσιούνη
  • Παίζουν: Ελένη Κοκκίδου, Γιώργος Αρμένης, Μιχάλης Μητρούσης, Ευαγγελία Μουμούρη, Χρύσα Παπά / Συμμετέχουν αλφαβητικά οι: Κατερίνα Αντωνιάδου, Σάρα Εσκενάζη, Χρήστος Ζαχαριάδης, Αλεξάνδρα Καρακατσάνη, Γιάννης Κουκουράκης, Αλεξία Μουστάκα, Χρήστος Πλαϊνης, Γιάννης Σαμσιάρης, Αναστασία Τσιλιμπίου, Κοραλία Τσόγκα, Σόλων Τσούνης, Αλμπέρτο Φάις, Μαρία Χάνου, Χριστίνα Ψάλτη / «Τραγουδίστρια Ευθαλία» η Ελένη Τσαλιγοπούλου, Σαντούρι-Μουσική: Ανδρέας Κατσιγιάννης, Ούτι-Κρουστά: Χρυσάνθη Τζοβάνη
  • Τιμές Εισιτηρίων: 23, 20, 17 και 15 ευρώ
  • Πληροφορίες: Προπώληση εισιτηρίων και κρατήσεις στο viva.gr
  • Παραστάσεις: Τετάρτη στις 19:00, Πέμπτη 20:00, Παρασκευή 21:00, Σάββατο 18:00 και 21:00 και Κυριακή 18:00
  • Φωτογραφίες: Μαριλένα Αναστασιάδου
  • Βοηθός Σκηνοθέτη: Κωνσταντίνος Κυριακού

Διαβάστε επίσης: Χρήστος Πλαΐνης: «Η τηλεόραση είναι ένα μέσο το οποίο δημιουργεί σε γρήγορο χρόνο και με πολύ μεγάλη δυναμική, μόδες και διασημότητες»

Tags:

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ads

You May Also Like

«Η Ποντικοπαγίδα» της Αγκάθα Κρίστι σε σκηνοθεσία Κίρκης Καραλή για λίγες μόνο online streaming παραστάσεις

Μια μεγάλη παραγωγή με 8 σημαντικούς πρωταγωνιστές του θεάτρου! Το θρυλικό έργο μυστηρίου της ...

Μυστράς: Ψηφιακή εμπειρία επίσκεψης στην καστροπολιτεία

Στην προβολή του αρχαιολογικού χώρου του Μυστρά, προχωρά το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, ακολουθώντας έναν νέο ...

«Γράμμα Αγάπης» του Fernando Arrabal στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β & Μ (pics)

Λόγω της μεγάλης επιτυχίας που σημείωσε και εξακολουθεί να σημειώνει, η παράσταση Γράμμα Αγάπης ...

Άρης Γραικούσης «Ρωσικές εικόνες – Ρωσικές πινελιές»

Ο διακεκριμένος πιανίστας Άρης Γραικούσης, έπειτα από τα επιτυχημένα ρεσιτάλ του, αφιερωμένα στον Fr. ...

Δωρεάν είσοδος σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους σήμερα, Κυριακή

Ελεύθερη είναι η είσοδος σήμερα για όσους θέλουν να επισκεφτούν οργανωμένους αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς ...

Μεταμόρφωση του Franz Kafka σε Σκηνοθεσία: Τάσος Σαγρής στο ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΗΣ Θέατρο (pics)

ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ του Franz Kafka Σκηνοθεσία: Τάσος Σαγρής Παίζουν: Σίσσυ Δουτσίου, Στέβη Φόρτωμα, Μάνος Τσίζεκ, ...