Διώρυγα Σουέζ: Καθυστερήσεις και στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον Β.Κορκίδη

«Εφόσον η επιχείρηση αποκόλλησης του γιγαντιαίου container ship δεν ολοκληρωθεί σύντομα, οι οικονομικές ζημιές σε παγκόσμια κλίματα μπορεί να ανέρχονται εβδομαδιαίως...πάνω από 6 δισ. δολάρια»

«Εφόσον η επιχείρηση αποκόλλησης του γιγαντιαίου container ship δεν ολοκληρωθεί σύντομα, οι οικονομικές ζημιές σε παγκόσμια κλίματα μπορεί να ανέρχονται εβδομαδιαίως…πάνω από 6 δισ. δολάρια»

Αυτό αναφέρει ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλης Κορκίδης σχετικά με το ναυτικό συμβάν στη Διώρυγα του Σουέζ.

«Η προσάραξη του γιγαντιαίου container ship μήκους 400 μέτρων με φορτίο 20.000 TEU, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις δημιουργεί καθυστέρηση 2 εβδομάδων στις αφίξεις στον Πειραιά και άλλα λιμάνια της Μεσογείου, καθώς και 3-4 εβδομάδες επιπλέον χρόνο στις τελικές παραδόσεις εμπορευμάτων. Ήδη βρίσκονται σε αναμονή 321 πλοία με φορτία συνολικής αξίας περίπου 10 δισ. δολαρίων, ενώ το κόστος του κλεισίματος του Σουέζ εκτιμάται ότι θα κοστίσει παγκοσμίως αρκετά δισ. δολάρια.

Ευνοούνται βεβαίως τα ναύλα στη ναυτιλία λόγω αλλαγής πλεύσης πολλών πλοίων στη μακρά ρότα 15.000 μιλίων γύρω από την Αφρική, ενώ δημιουργείται μεγαλύτερη ζήτηση πλοίων λόγω του «congestion» στο Σουέζ. Ηδη, οι ναύλοι για τα πετρελαιοφόρα έχουν σχεδόν διπλασιαστεί, η τιμή του πετρελαίου αυξάνεται και εφόσον η επιχείρηση αποκόλλησης δεν ολοκληρωθεί σύντομα, οι οικονομικές ζημιές σε παγκόσμια κλίματα μπορεί να ανέρχονται εβδομαδιαίως, σύμφωνα με τους ειδικούς, πάνω από 6 δισ. δολάρια. Τον μεγαλύτερο αντίκτυπο από το κλείσιμο της διώρυγας δέχεται η ενεργειακή αγορά. Μεταξύ των πλοίων που βρίσκονται σε αναμονή, από τη πλευρά της Μεσογείου είναι πολλά πετρελαιοφόρα που μεταφέρουν φορτία από Καζακστάν, Ρωσία, Λιβύη, Αζερμπαϊτζάν, με προορισμό την Ασία.

Οι εταιρίες shipping logistics θα επιβαρυνθούν με επιπλέον κόστος για κάθε εβδομάδα καθυστέρησης. Να σημειωθεί ότι η Διώρυγα του Σουέζ μήκους 120 μιλίων αποτελεί την ταχύτερη διαδρομή ναυσιπλοΐας που συνδέει την Ευρώπη και την Ασία, ενώ αποτελεί την κύρια πηγή συναλλάγματος και ένα ζωτικό φορέα για την αιγυπτιακή οικονομία. Τα μηνιαία έσοδά που καταγράφει η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ ξεπερνούν τα 500 εκατ. δολάρια με μηνιαία διέλευση καθαρού φορτίου άνω των 100 εκατ. τόνων και το 12% των εμπορευματοκιβωτίων. Θα περιμένουμε τις εξελίξεις στον τρόπο και χρόνο αποκόλλησης του πλοίου, ώστε να είμαστε σε θέση να υπολογίσουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια τις οικονομικές επιπτώσεις μέχρι να είναι και πάλι διαθέσιμη στη παγκόσμια ναυσιπλοΐα η μεγαλύτερη Διώρυγα του κόσμου».

ΠΗΓΗ: ΑΜΠΕ

Tags:

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ads

You May Also Like

Στη φυλακή δύο άτομα για κλεμμένους κωδικούς τραπεζικών καρτών

Προφυλακιστέοι κρίθηκαν, μετά την απολογία τους σε ειδική ανακρίτρια της Θεσσαλονίκης, δύο από τους ...

Έρχονται προσλήψεις εκατοντάδων οδηγών στα ΜΜΜ -Οι ανακοινώσεις Μητσοτάκη

Οι εικόνες συνωστισμού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, των προηγούμενων εβδομάδων και ημερών, σήμαναν συναγερμό ...

Νέα εξαφάνιση 10χρονης: Ώρες αγωνίας για τη μικρή Ιωάννα

Συναγερμός έχει σημάνει στις Αρχές μετά την εξαφάνιση άλλης μίας 10χρονης, λίγες ώρες μετά ...

Διόδια Αιγινίου: Πατέρας και κόρη έχασαν τη ζωή τους σε τροχαίο

Πατέρας και κόρη έχασαν τη ζωή τους σε τροχαίο δυστύχημα, που σημειώθηκε γύρω στις ...

Μετρό: Με εντολή της Αστυνομίας έκλεισε ο σταθμός Μεταξουργείο

Με εντολή της Αστυνομίας, ο σταθμός Μεταξουργείο του μετρό έχει κλείσει από τις 17:30, ...

Κακοκαιρία Μήδεια: Οι 30 περιοχές στην Αττική χωρίς ρεύμα

Τα προβλήματα που προκλήθηκαν από την κακοκαιρία  Διακοπές του ρεύματος σημειώνονται σε δεκάδες περιοχές ...