Αντιδράσεις για την «εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση» και την «εκ περιτροπής λειτουργία» των σχολείων

Η πράξη Νομοθετική Περιεχομένου για την εξ' αποστάσεως εκπαίδευση «κατά τη διάρκεια εκ περιτροπής λειτουργίας των σχολείων»Αντιδράσεις προκαλεί αντδράσεις. Ποιες αλλαγές και ποιες προσθήκες έγιναν στο νόμο για την εξ' αποστάσεως εκπαίδευση και την online μετάδοση των μαθημάτων

Η πράξη Νομοθετική Περιεχομένου για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση «κατά τη διάρκεια εκ περιτροπής λειτουργίας των σχολείων»Αντιδράσεις προκαλεί αντδράσεις. Ποιες αλλαγές και ποιες προσθήκες έγιναν στο νόμο για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση και την online μετάδοση των μαθημάτων

Η ΠΝΠ που αλλάζει στην παράγραφο 1 του άρθρου 63 του νόμου 4686/2020 δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ στις 10 Αυγούστου. Ουσιαστικά στο επίμαχο εδάφιο του άρθρου που αφορά την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση, την τηλεκπαίδευση και τον on line μετάδοση των μαθημάτων, γίνεται μία προσθήκη για την «εκ περιτροπής λειτουργία των σχολείων»

Αναλυτικά, η ΠΝΠ αναφέρει:

Άρθρο δέκατο έβδομο Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης

Το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 63 του ν. 4686/2020 (Α’ 96) αντικαθίσταται ως εξής: «Παρέχεται, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης και υπό τους ειδικότερους όρους, τις προϋποθέσεις και την έκταση που αποφασίζονται κατά περίπτωση από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση με χρήση μέσων τεχνολογίας σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που δεν δύνανται να παρακολουθήσουν διά ζώσης την εκπαιδευτική διαδικασία είτε λόγω καθολικής ή μερικής αναστολής ή απαγόρευσης ή εκ περιτροπής λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής είτε για άλλο λόγο που ανάγεται σε έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός».

Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 63 του νόμου που τροποποιήθηκε έλεγε:

«Είναι δυνατή η, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με χρήση μέσων τεχνολογίας σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που δεν δύνανται να παρακολουθήσουν δια ζώσης την εκπαιδευτική διαδικασία είτε λόγω καθολικής ή μερικής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής είτε για άλλον λόγο που ανάγεται σε έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός».

Το άρθρο 1 συμπληρωνόταν ως εξής: «Η ταυτόχρονη διδασκαλία σε μαθητές οι οποίοι συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε άλλους μαθητές οι οποίοι συμμετέχουν εξ αποστάσεως επιτρέπεται μόνο σε περίπτωση επιδημικών νόσων. Σκοπός της παρεχόμενης δυνατότητας όλων των ανωτέρω περιπτώσεων είναι αποκλειστικά η παροχή εκπαίδευσης».

Στην δεύτερη παράγραφο του άρθρου 63, το οποίο παραμένει σε ισχύ θεσμοθετούνταν η ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων μέσω καμερών.

Από την πλευρά των συνδικαλιστικών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εκφράζονται ο φόβος ότι η κυβέρνηση και η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως επιμένει σε μια προσπάθεια που έχει ως στόχο όχι την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση απλώς σε συνθήκες πανδημίας αλλά ως ένα πιο σταθερό στοιχείο της εκπαιδευτικής λειτουργίας που θα υποκαταστήσει την ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία εντός της σχολικής αίθουσας.

«Δεν θα επιτρέψουμε να εφαρμοστούν «υβριδικά μοντέλα» εκπαίδευσης με συνδυασμό δια ζώσης και εξ αποστάσεως με ανοιχτά σχολεία. Είμαστε κάθετα αντίθετοι με την μονιμοποίηση και νομιμοποίηση της εξ αποστάσεως ως αυτοτελές εργαλείο/υποκατάστατο της ζωντανής εκπαιδευτικής διαδικασίας, «σε κάθε περίπτωση καθολικής ή μερικής αναστολής ή απαγόρευσης ή εκ περιτροπής λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής είτε για άλλο λόγο που ανάγεται σε έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός». Για το σύνολο των εκπαιδευτικών η εξ αποστάσεως επικοινωνία τερματίζεται με την επιστροφή εκπαιδευτικών και μαθητών στην φυσική τους θέση, την σχολική αίθουσα, ακυρώνοντας στην πράξη την αντιεκπαιδευτική τροπολογία και όλες τις διατάξεις και τις ΥΑ της και τη νέα ΠΝΠ» είπε ο Γιάννης Αναγνωσταράς, μέλος του ΔΣ της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας.

«Το Υπουργείο Παιδείας αντί να προβεί στη λήψη μέτρων ενίσχυσης της δημόσιας εκπαίδευσης με μόνιμα μέτρα που θα εξασφαλίζουν την πλήρη λειτουργία των σχολείων, με καθημερινή παρουσία όλων των μαθητών, ακόμα και σε συνθήκες περιορισμών λόγω κορονοϊού όπως μείωση του αριθμού των μαθητών στην τάξη στους 15, μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, μόνιμο βοηθητικό προσωπικό και προσωπικό καθαριότητας, εξοπλισμό των σχολείων με όλα τα αναγκαία μέσα κλπ, κινείται στην κατεύθυνση της εφαρμογής των σχεδιασμών της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για λειτουργία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης παράλληλα με τη λειτουργία των σχολείων, σε ένα καθεστώς αμφισβήτησης στην πράξη και της υποχρεωτικότητας της δημόσιας εκπαίδευσης και διάλυσης του δημόσιου σχολείου. Το Υπουργείο Παιδείας αντί να αντιμετωπίσει τα μορφωτικά ελλείμματα της περιόδου, επιδεικνύει πρωτοφανή αδιαφορία για τη μεγάλη πλειοψηφία του μαθητικού πληθυσμού. Δεν θα εφαρμόσουμε οδηγίες που θα συσσωρεύσουν ακόμα περισσότερα μορφωτικά ελλείμματα» αναφέρει από την πλευρά της η Άννα Μάγια Σταυροπούλου, μέλος του ΔΣ της ΔΟΕ.

Tags:

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ads

You May Also Like

Στα χέρια των Ελληνικών Αρχών ο δεύτερος δολοφόνος του Γιάννη Μακρή

Εκδόθηκε στις Ελληνικές Αρχές ο δεύτερος δράστης της δολοφονίας του επιχειρηματία Γιάννη Μακρή. Ο ...

Κορωνοϊός: Στους 203 οι νεκροί – Πέθανε 63χρονος στην Αλεξανδρούπολη

Άλλος ένας νεκρός στη χώρα μας από τον κορωνοϊό, καθώς ένας 63χρονος έχασε τη ...

Απορρίφθηκε το αίτημα 7ης αδείας του Δημήτρη Κουφοντίνα

Το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Βόλου απέρριψε σήμερα την αίτηση του μέλους της 17 Νοέμβρη Δημήτρη ...

Άσκηση ετοιμότητας στη Θεσσαλονίκη – Αεροσκάφος έπεσε στο Θερμαϊκό

Αεροσκάφος που βρισκόταν στον αέρα, ξαφνικά αντιμετώπισε βλάβη κι έπεσε στα νερά του Θερμαϊκού. ...

Κραυγή αγωνίας από τους εργαζόμενους στον τουρισμό για το εποχικό επίδομα

Για τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος του τουρισμού μίλησαν στην εκπομπή «MEGA ...