Νέο Hyundai i20 N: Mε 204 ίππους για έντονες συγκινήσεις

Η πρώτη προσπάθεια της Hyundai στην κατεύθυνση της κατασκευής ενός hot hatch, μας άφησε πολύ θετικές εντυπώσεις, όπως άλλωστε τις καταγράψαμε στη σχετική δοκιμή του i30 N το 2018, που το αυτοκίνητο ξεκίνησε να διατίθεται στη χώρα μας.

Τις πρώτες εντυπώσεις επιβεβαίωσe και η έκδοση Fastback του i30, πάντα με τον κωδικό N και τους 275 ίππους, που επίσης πέρασε από τα χέρια μας το 2019.

Πλέον αναμένουμε με μεγάλη ανυπομονησία την αντίστοιχη έκδοση N του νέου i20, η οποία μόλις αποκαλύφθηκε και θα είναι κοντά μας την άνοιξη του 2021.

Με 204 ίππους και εύρος ροπής… ντίζελ
Ο κινητήρας που τοποθετείται κάτω από το εμπρός καπό είναι τετρακύλινδρος τούρμπο, με χωρητικότητα 1.6 λίτρων και απόδοση 204 ίππων με 275 Nm ροπής. Έχει ένα ευρύ φάσμα απόδοσης της ιπποδύναμης από τις 5.500 σ.α.λ. έως τις 6.000 σ.α.λ. και η ροπή κάνει την εμφάνισή της από τις 1.750 σ.α.λ. μόλις!

Διαθέτει φυσικά, άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, ενώ το σασμάν είναι ένα χειροκίνητο εξάρι. Το N Division δεν άφησε τίποτα στην τύχη του και έβαλε στο i20 N σύστημα Launch Control για ιδανικές εκκινήσεις από στάση. Έτσι λοιπόν τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 6,7 δευτερόλεπτα, ενώ το αυτοκίνητο των 1.190 κιλών συνεχίζει έως και τα 230 χλμ./ώρα!

Η ανάρτηση έχει αναθεωρηθεί σε σχέση με τα υπόλοιπα i20. Προαιρετικά, υπάρχει μια ακόμη πιο «εστιασμένη» στη σπορ οδήγηση, που φέρνει το αμάξωμα 10 χιλιοστά πιο κοντά στο έδαφος και εξοπλίζεται με παχύτερη αντιστρεπτική εμπρός και μεγαλύτερη γωνία κάμπερ στους τροχούς. Η Hyundai προσφέρει προαιρετικά και ένα πακέτο Performance που περιλαμβάνει μηχανικό μπλοκέ διαφορικό τύπου Torsen για τους εμπρός τροχούς.

Τα πολλά προγράμματα οδήγησης επιτρέπουν στον οδηγό να φέρει το αυτοκίνητο στα μέτρα του σε κάθε περίπτωση, έχοντας τις ρυθμίσεις Normal, Eco, Sport, N και N Custom. Απόκριση κινητήρα, βάρος τιμονιού, ήχος εξάτμισης και ESP ρυθμίζονται ανάλογα σε κάθε περίπτωση.

Η ECU του αυτοκινήτου προσφέρει Rev Matching για την προσομοίωση της τεχνικής μύτη-τακούνι στα κατεβάσματα των σχέσεων (η οποία μπορεί να απενεργοποιηθεί) και επιτρέπεται η παράλληλη χρήση των πεντάλ φρένου-γκαζιού.

Τα περισσότερα αυτοκίνητα κλείνουν την πεταλούδα του γκαζιού όταν πατηθεί το φρένο, εδώ όμως η Hyundai επέλεξε να μην ακολουθήσει αυτό το δρόμο για να μπορεί ο οδηγός να χρησιμοποιεί την τεχνική φρένου με το αριστερό σε οριακές καταστάσεις οδήγησης, όπως ένα track day για παράδειγμα ή για την ικανοποίηση των… κοντράκηδων που θα μπορούν να κάνουν «γκαζόφρενο» με την ησυχία τους ώστε στις roll επιταχύνσεις να φεύγουν με μεγαλύτερη πίεση στο τούρμπο.

Ενισχυμένο και πλούσια εξοπλισμένο
Σύμφωνα με τη Hyundai το πλαίσιο του i20 N έχει ενισχυθεί σε 12 σημεία σε σχέση με εκείνο των απλών i20 και βέβαια, υπάρχουν μεγαλύτερα φρένα (με δίσκους 320 χιλιοστών εμπρός). Αισθητικά ξεχωρίζει αμέσως από τα… ταπεινά αδέρφια του. Νέο body kit, μεγάλες εισαγωγές αέρα, αεροτομή πίσω, διαχύτης, μια μεγάλη οβάλ απόληξη της εξάτμισης, 18άρες ζάντες και κόκκινες δαγκάνες για τα φρένα φροντίζουν να «φωνάξουν» από μακριά τον εκρηκτικό του χαρακτήρα.

Στο εσωτερικό συναντάμε νέο τιμόνι με τα πλήκτρα N επάνω του και ένα κόκκινο για την ενεργοποίηση του Rev Matching, σπορ καθίσματα, ψηφιακό πίνακα οργάνων με shift light για την αλλαγή σχέσης στο ιδανικό σημείο, σπορ επιλογέα, πεντάλ αλουμινίου και οθόνη αφής 10,25 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Πλήρη είναι και τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, συνθέτοντας ένα εξαιρετικά ασφαλές, εκτός από απολαυστικό στην οδήγηση, σύνολο.

Tags:

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ads

You May Also Like

Honda: Στη Γενεύη το νέο μικρό ηλεκτρικό

Μας είναι γνωστό εδώ και καιρό πως η Honda ετοιμάζει πυρετωδώς ένα νέο μικρό ...

Το μέλλον της Mini με ηλεκτροκίνηση

Η Mini είναι έτοιμη να προχωρήσει στο μέλλον με την επέκταση της ηλεκτροκίνησης, την ...

To Ηyundai i10 N Line στην Ελλάδα

Η σπορ έκδοση του μικρού μοντέλου της κορεατικής φίρμας είναι διαθέσιμη και στη χώρα ...

Η Toyota παρουσιάζει το νέο Yaris Cross

Το νέο Toyota Yaris Cross θα είναι στη χώρα μας τον ερχόμενο Ιούνιο, έχοντας ...

Αλλάζουν όλα στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία

Οι προκλήσεις του μέλλοντος δεν αντιμετωπίζονται μόνο με τις δάφνες του παρελθόντος. Η γερμανική ...

Αναβάλλονται όλοι οι αγώνες αυτοκινήτου μέχρι τις 22 Μαρτίου

Η ανακοίνωση της ΟΜΑΕ επισημαίνει ότι η «απαγόρευση παρουσίας κοινού δεν καλύπτει τις ανάγκες ...