Αλλαγή φρένων: Τέσσερις πολύτιμες συμβουλές

Πότε πρέπει να αλλάζουμε τα φρένα ενός αυτοκινήτου; H απάντηση δεν είναι συγκεκριμένη αφού η αλλαγή φρένων εξαρτάται τόσο από τον τρόπο οδήγησης όσο και από την ποιότητα των φρένων που έχουμε στο αυτοκίνητό μας. Ακόμη, σημαντικό ρόλο παίζουν και οι δισκόπλακες, οι αναρτήσεις κά.

Στα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα υπάρχει ένδειξη στο κατράν για την φθορά των φρένων έτσι ώστε να είμαστε έγκαιρα ενημερωμένοι για την επερχόμενη αλλαγή τους.

Πως όμως θα καταλάβουν την ανάγκη για αλλαγή όσοι δεν διαθέτουν αυτής της κατηγορίας αυτοκίνητο;

 

1. Όταν πατώντας το πεντάλ, φτάνει στο πάτωμα, πρέπει να το ελέγξουμε, κάτι τρέχει.

Πιθανόν η τρόμπα φρένου να έχει διαρροή και να χρειάζεται αντικατάσταση.

Καλό είναι να αλλάξουμε και τα υγρά του κυκλώματος ώστε να έχουμε σωστότερη λειτουργία.

 

2. Αν αντίθετα ,έχουμε ένα πεντάλ σκληρό, που δεν πατιέται ,τότε ευθύνεται το σύστημα

υδραυλικής υποβοήθησης (σεβρό). Εκεί θα χρειαστεί ή να αντικαταστήσουμε ή να επιδιορθώσουμε.

Ο μηχανικός μας θα προτείνει την κατάλληλη λύση.

 

3. Όταν το πεντάλ πιάνει χαμηλά, αλλά ανταποκρίνεται ακόμη το φρένο, τότε είναι καιρός

να σκεφτούμε την αλλαγή των φρένων. Ο οδηγός ξέρει το αυτοκίνητό του και μπορεί να καταλάβει

την αλλαγή στο φρενάρισμα ώστε να προετοιμαστεί για το επερχόμενο κόστος.

 

4. Αν νιώσουμε τρέμουλο στο τιμόνι, ίσως οι δισκόπλακες να έχουν υποστεί ζημιά με αποτέλεσμα

να φέρει κραδασμούς στο εσωτερικό , αρκεί να μην συγχέουμε το διακεκομμένο μπλοκάρισμα

του ΑΒS,με το τιμόνι που τρέμει. Και τα δύο προέρχονται από πάτημα φρένου,

αλλά είναι εντελώς διαφορετική αίσθηση.

 

 

 

Αν αλλάξουμε δισκόπλακες , πρέπει να μπουν και καινούργια τακάκια. Τα φθαρμένα τακάκια,

θα κάνουν αμέσως «πατούρα» στις νέες δισκόπλακες ,άρα θα τις φθείρουν γρηγορότερα.

Κάθε δύο χρόνια, περίπου και ανάλογα τη χρήση πρέπει να αλλάζουμε και τα υγρά φρένων.

Αλλαγή στα τακάκια καλό είναι να γίνεται από 15000-20000χιλ. Και να μην ξεχνάμε τον έλεγχο σε κάθε σέρβις του αυτοκινήτου μας.

Όταν οδηγούμε ομαλά, σε φυσιολογικές συνθήκες και χωρίς απότομα φρεναρίσματα, δεν θα χρειαστεί να αλλάζουμε συχνότερα φρένα. Αντίθετα οι απότομη επιτάχυνση, τα νευρικά φρεναρίσματα, το πάτημα συνεχούς φρένου σε κατηφόρες, θα φέρει πιο γρήγορα τη φθορά, άρα και την αλλαγή τους.

Όταν φαγωθεί όλο το υλικό των τακακίων μπορεί να ακούσουμε μεταλλικό ήχο , όταν δηλαδή θα ακουμπά το μέταλλο τους, με τις δισκόπλακες. Τότε η αλλαγή πρέπει να είναι άμεση. Δισκόπλακες αλλάζουμε όταν περάσουν 30000-40000χιλ. ανάλογα τη χρήση και μετά από έλεγχο.

Αν είμαστε γνώστες ,μπορούμε πιάνοντας την άκρη του δίσκου, να δούμε αν έχει δημιουργηθεί μεγάλη «πατούρα» , και έτσι να δρομολογήσουμε τυχόν αλλαγή.

Ακόμη πιο άμεση αντικατάσταση θα χρειαστεί αν δούμε ρωγμή στους δίσκους μας.

Χρήσιμη συμβουλή: όταν είναι πολύ ζεστά τα φρένα να προσέχουμε την επαφή με τα νερά, γιατί η απότομη αλλαγή θερμοκρασίας μπορεί να προκαλέσει ζημιά.

 

Tags:

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ads

You May Also Like

Παρατείνεται η αναστολή του δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας – Επιστρέφει το φθινόπωρο

Νέα παράταση πήρε η αναστολή του δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας, που είχε σταματήσει ...

Συγγνώμη από τον CEO της Volkswagen για τη ναζιστική γκάφα

Ο διευθύνων σύμβουλος της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen απολογήθηκε για το γλωσσικό του ατόπημα που παρέπεμπε ...

Αναβολή αγώνα στην Ανάβαση Διονύσου λόγω κορωνοϊού

Αν και πολλοί αγωνιζόμενοι ενδιαφέρθηκαν για την Ανάβαση Διονύσου, δεν θα πραγματοποιηθεί στην προγραμματισμένη ...

Ανοίγουν οι σχολές οδηγών-Πως θα τηρούνται τα μέτρα σε μαθήματα και εξετάσεις

Από σήμερα, Δευτέρα 19 Απριλίου, επαναλειτουργούν και οι σχολές οδηγών με κυβερνητική απόφαση έπειτα ...

Οι 8 βλάβες των υαλοκαθαριστήρων και οι αιτίες που τις προκαλούν

Για να κατανοήσετε την αιτία που προκάλεσε τη βλάβη κάποιου τμήματος, θα πρέπει να ...