Λήδα Σάμιτα: «Το να είσαι SuperWoman έχει κόστος;»

Η ιδέα του παντρέματος της μουσικής, του χορού και του λόγου χαρακτηρίζει και τις δύο προηγούμενες παραγωγές της ομάδας μας, της PlanBEE

H ηθοποιός-σκηνοθέτις-εκπαιδευτικός Λήδα Σάμιτα μιλά στην Έπη Τρίμη και στο site Newslink.gr για τη μουσικοθεατρική παράσταση SuperWoman

Πώς προέκυψε η ιδέα της μουσικοθεατρικής παράστασης SuperWoman;

Η ιδέα του παντρέματος της μουσικής, του χορού και του λόγου χαρακτηρίζει και τις δύο προηγούμενες παραγωγές της ομάδας μας, της PlanBEE. Tόσο το Tango σε ένα Γυάλινο Κόσμο (2010, ElBandoneon)  όσο και η παιδική Ο Γάμος τηςΑνεμί… ή μαγειρεύοντας μια ιστορία  (2013-2015) είχαν ζωντανή μουσική (τσέλο ή ακορντεόν), αφήγηση,  χορό , γρήγορες εναλλαγές ρόλων μέσα από τεχνικές – παιχνίδια θεάτρου του Σώματος. Γενικά μας αρέσει ο επικοινωνιακός χαρακτήρας της τέχνης, αυτό που θέλουμε να μεταδώσουμε  να φτάνει απλά κάτω στο θεατή ,να  τον αγγίζει, να  μην είναι απρόσιτο. Η μουσική και το σωματικό θέατρο πιστεύω βοηθούν πολύ προς αυτή την κατεύθυνση. Πιθανόν προσωπικά να έχω επηρεαστεί και από την ιδιότητα μου ως εκπαιδευτικός- για να κινήσεις το ενδιαφέρον του μαθητή  θα πρέπει να επικοινωνήσεις το μήνυμά σου με καθαρότητα και χωρίς ακαδημαϊκή διάθεση. Μετά την Ανεμί λοιπόν το ερώτημα που προέκυψε ήταν το εξής:  πώς θα ήταν άραγε  να μιλούσαμε για τη σύγχρονη γυναίκα χρησιμοποιώντας μια γλώσσα μουσικής και «παιχνιδιού»  που είχαμε ήδη αναπτύξει;

Εκτός από τη συμμετοχή σας ως ηθοποιός, υπογράφετε και τη σκηνοθεσία της παράστασης. Πώς την προσεγγίσατε σκηνοθετικά;

Ήθελα να προσεγγίσω τις μάχες της σύγχρονης γυναίκας με μια χιουμοριστική , παιχνιδιάρικη και ελαφρώς σατυρική διάθεση, πάντα με πολλή αγάπη προς το πρόσωπό της. Η σύγχρονη Superwoman είναι υπαρκτό πρόσωπο αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν έχει αδυναμίες, εμμονές και βαθιές εσωτερικές αντιφάσεις. Η πρόθεσή μου ήταν να περάσει αυτό στον θεατή μέσα από ένα καταιγισμό εικόνων, γρήγορους ρυθμούς και μουσική. Το ζωντανό τραγούδι συνδέει τις σκηνές και δημιουργεί μια αποστασιοποίηση από τα δρώμενα.  Η μουσική Swing με τα γυναικεία φωνητικά της δεκαετίας του ‘40 χτίζει μια ατμόσφαιρα ευχαρίστησης αλλά, μέσα από τον τρόπο που τα παρουσιάζουμε, πρόκειται για μια επίφαση χαράς , μια εικόνα ευδαιμονίας που η ίδια η γυναίκα θέλει να προβάλλει προς τα έξω.

Επίσης, η παράσταση κινείται σε δύο επίπεδα χρόνου, στο Τότε και στο Τώρα. Το Παρελθόν μπλέκεται και συνδιαλέγεται με το Παρόν της γυναίκας:από τη μια μεριά, η  πρώτη Ελληνίδα φεμινίστρια, η Καλλιρρόη Σιγανού-  Παρρέν παρεμβαίνει μέσα από μια οθόνη προτζέκτορα, δίνει συμβουλές στη σύγχρονη σε αυτήν γυναίκα, παροτρύνοντάς την να αντιμετωπίζει μεν τις απαιτήσεις του «συγχρόνου βίου» αλλά και να  μορφωθεί και να συμμετέχει έμπρακτα στην κοινωνία με στόχο  να «συμπτύξει εις έν και το αυτό τα δύο αυτά ιδεώδη». Από την άλλη μεριά, το Τώρα δείχνει τις  σύγχρονες σε μας γυναίκες που βγήκαν στην αγορά εργασίας, διεκδίκησαν ίση μεταχείριση , πάλεψαν και παλεύουν με τα προσωπικά τους φαντάσματα και συνεχίζουν να ψάχνουν ακόμα τον εαυτό τους. Εδώ θα πρέπει να αναφέρω ότι ορισμένες από τις εικόνες-σκηνές της σύγχρονης γυναίκας συνδιαμορφώθηκαν από τη Μαριλίζα και την Έλλη, έχοντας ξεκινήσει από αυτοσχεδιασμούς κίνησης και λόγου.

Τα συμπεράσματα (ή ο γενικότερος προβληματισμός αν θέλετε)  παραμένουν για τον θεατή: η γυναίκα κέρδισε τις μάχες της ή τελικά  το να είσαι SuperWoman έχει κόστος ;

Τι ενώνει τις τρεις πρωταγωνίστριες;

Τις ηρωίδες του SuperWoman τις ενώνει η ανάγκη να κάνουν την επανάστασή τους, να φύγουν από τα στενά τους πλαίσια και βέβαια η εμμονή τους με το τσιγάρο! Εάν αναφέρεστε στις τρεις ηθοποιούς, τη Μαριλίζα, την Έλλη κι εμένα, αυτό που μας ενώνει είναι σίγουρα η αγάπη μας για τη μουσική ,τον  χορό και για ένα θέατρο συνεργασίας και «συνενοχής» !

 Ποιες σύγχρονες Ελληνίδες καλλιτέχνιδες θαυμάζετε;

Έχω θαυμάσει γυναίκες με έντονη προσωπικότητα, καλλιτέχνιδες και μη , οι οποίες διακρίνονται για το ήθος τους για τα πράγματα , γυναίκες που κατέθεσαν και καταθέτουν την αλήθεια τους, χωρίς να αφήσουν παράμερα τον παιδευτικό χαρακτήρα της τέχνης.  Θα ήθελα να αναφέρω την ποιήτρια Κατερίνα Αγγελάκη -Ρουκ, τη σκηνοθέτη και δασκάλα φωνής Μίρκα Γεμεντζάκη και τη σκηνοθέτη και ηθοποιό Ρούλα Πατεράκη, τις οποίες είχα την τύχη να  γνωρίσω από κοντά σε διαφορετικές περιόδους της ζωής μου. Επίσης, εκτιμώ πολύ τη δουλειά της Καριοφυλλιάς Καραμπέτη. Τέλος, δεν μπορώ παρά να υποκλιθώ σε μια μερίδα ηθοποιών όχι απαραίτητα νέων, γνωστών και λιγότερο γνωστών,  οι οποίες προσφέρουν το ταλέντο τους και αγωνίζονται ως Superwomen με τους δικούς τους όρους, με ήθος και χαμηλούς τόνους, χωρίς να θυσιάσουν τις αρχές τους στον βωμό της δημοσιότητας σε μια πολύ δύσκολη εποχή για το θέατρο και την Ελληνική κοινωνία.

Ταυτότητα παράστασης

SuperWoman

Faust (Αθηναΐδος 12 & Καλαμιώτου 11, Αθήνα)

Κάθε Τετάρτη στις 20.30

Από τις 29 Ιανουαρίου 2020 έως τις 18 Μαρτίου 2020

Σε σύνθεση θεατρικών αποσπασμάτων και κειμένων των: Sergi Belbel, Stephen Berkhoff, Caryl Churchill, Eve Ensler, Hal Hartley, Καλλιρρόης Παρρέν, Sun Tzu.

Ιδέα-Σκηνοθεσία: Λήδα Σάμιτα

Δραματουργία: ομάδα Plan BEE

Ερμηνεία: Έλλη Δαδήρα, Λήδα Σάμιτα, Μαριλίζα Χρονέα

Μουσική επιμέλεια-διδασκαλία: Έλλη Δαδήρα

Τσέλο: Σταύρος Παργινός

Δημιουργία Πρωτότυπου Κειμένου: Βίκυ Καλπάκα, Μαριλίζα Χρονέα

Video Art: Μικές Γλύκας

Φωνητική εγγραφή: Βασίλης Ασημακόπουλος

Φωτογραφία αφίσας: Στέφανος Σίνης

Δημιουργία αφίσας: Σωτήρης Παναγιώτου

Φωτογράφοι παράστασης: Γιάννης Παπαδέας, Χάρης Τριανταφύλλου

Σύμβουλος ερωτηματολογίου: Χριστίνα Καρακιουλάφη

Επικοινωνία: Νατάσα Παππά

Προπώληση εισιτηρίων:

https://www.viva.gr/tickets/theater/faust/superwoman/

 Πληροφορίες – Κρατήσεις θέσεων

Τηλ. θεάτρου: 210 3234095

 

 

 

Tags:

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ads

You May Also Like

Κριτική – Ο Ιατροδικαστής

Ο ΙΑΤΡΟΔΙΚΑΣΤΗΣ Ή ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΣ ΛΑΔΑ Φτάνοντας στο θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ, ναι εκεί ...

Eβίτα Παπασπύρου: «Επαναστατώ πάντα με την αδικία, παθιάζομαι με το αληθινό και το ουσιαστικό στην τέχνη, στον έρωτα και στη ζωή»

Η ηθοποιός Εβίτα Παπασπύρου ζωντανεύει τη συναρπαστική ζωή του ποιητή Βλαδίμηρου «Μαγιακόφσκι» και την ...

«Το πορτραίτο μιας Μαντόνα», από 26 Ιανουαρίου στο Θέατρο Αλκμήνη

Πέντε γνωστά και άγνωστα μονόπρακτα του Tennessee Williams ανεβαίνουν από 26 Ιανουαρίου στο Θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ με τους ...

Το «αντίο» της Σεμίνας Διγενή στον Τάκη Σπυριδάκη

Ποιος από εμάς δεν θυμάται τον Τάκη Σπυριδάκη στον ρόλο του Μπαλούρδου στην σημαντική ...

25ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας 19-28 Ιουλίου 2019

Έναρξη προπώλησης! ΣΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ PUBLIC & ONLINE: https://tickets.public.gr/event/kalamata-dance-festival-2019/?lang=el Ξεκινά σήμερα η προπώληση εισιτηρίων για ...